KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

29 Ağustos 2010 Pazar

karniyol F1 ana arıların kabulü nasıl yapılır?

karniyol ana satisi, karniyol, karniyol ana, karniyol f1

Geçenki haberimde bahsetmiştim Sayın Ali TÜRK abimizin gönderdiği ana arıları kovanlara 24.08.2010 tarihinde vermiştim. 
27 sinde kek deliklerini açtım 29 unda kabul kontrolü yaptım.

 Bugün itibari ile 5 ana sağlam diyeceksiniz 6. ne oldu anlatayım evet acemi biriyim ve aceleciyim.


karniyol ana ari satisi


Öncelikle ana arı kabullerinde okuduğum yöntemlerden daha farklı bir uygulama yaptığımı belirtmek istiyorum. Bilmiyorum ilk yapan benmiyim. Aşırı derecede hırçın bir kovana ana kabul ettirmek hepimizi kara kara düşündürür.

Asıl unsur arılara anayı kabul etmek zorunda bırakmak ise ;



14 çıtalı bir kovan açtığımız anda körük hakgetire (ama karanfilin kokusunu sevmiyorlar) dahası çevredeki çobanlardan şikayetlerde arttı keçi koyun köpek ne denk gelirse artık :).
Bu kovanı bölmem gerekiyor önce anayı kafese aldım. Sonra kovandaki bütün çıtaları iki kovana eşit bir şekilde silkeledim. Ana kovanda hiç yavrulu çıta bırakmadığım gibi diğer kovanlara da ana memesi yapabilecekleri seviyede yavrulu çıta  bırakmadım.
Ana kovana 4 adet  az ballı az polenli ya da boş çıta bıraktım hep denilen olay vardır diğer kovanlardaki tarlacıların çoğu buraya geri gelecek nitekimde öyle oldu eski ana kafesle buraya geri verdim benim amacım arılarımı kaybetmemek değil zaten bunlardan kurtulmak istiyorum 15 güne kadar ana kovanlarda arı nüfusu epey azalacak artık o zaman birleştirme düşünebilirim ama bu arada gerçekten güzel bal getirmişler açıkçası çok şaşırdım.


Sonuç itibari ile 6 anadan 4 tanesi kabul gördü gibi görünüyor bir tanesi mutlaka benim hatam sonucu olmuştur kovan kontrol ederken nasıl oldu ise havalandı uçtu gitti bende baktım :(
Bir tanesi ise bu günkü kontrolümde yumak olduklarını farkettim hırçın dediğim arıların bulunduğu kovana verdiğim anaydı bende tekrar alıp kafesledim öylece bıraktım kovanda.
Ama burda da benim hatam ön plana çıkıyor arılara ana memesi yapacakları çıta bırakmadığı sanıyordum ama o gün akşam olmadan ayarlama yapabilmek için biraz aceleci davranmıştım sanırım ondan olacak bir peteği gözden kaçırmışım tabi bir sürü meme dikmişler.


Kullanmış olduğum yöntemi bilerek yapmadım benimki sadece bu hırçınlıktaki arılara nasıl ana kabul ettirebilirimin sonucunda düşündüklermi uygulamaktı.
İlerleyen günlerde anaların durumu hakkında haber yaparız biiznillah.



Böldüğüm kovanlarda yani yavrusu çok olanlarda hiç sorun yok ana dolanıyor.
Ali abinin bu anayı bana göndermek için harcadığı zaman ve emek devamında benim kabul ettirmek için çabalarım kısacası genel olarak ortada bir emek var umud ile dua ediyorum hırçınlığı az ve çalışkanlığı çok olan arılarımın olması için.

Son not olarak eski kovanlarımdan bir tanesi hala müthiş güçlü ve bu mevsimde getirdikleri bal hakikaten MAŞALLAH dedirtiyor ve bu arının yerinde Mehmet YÜKSEL abinin arıları olsa idi ne kadar bal çekerdi varın siz düşünün.



İNŞAALLAH herşey çok daha güzel olacak bu sıcakta maske ile çalışmak gerçekten işkence hele oruçlu iseniz dayanılmaz oluyor. madem bana maskesiz çalışma alanı verecek arılar var neden kullanmayayımki.

Cümleten bol ballı arılarınız olması duası ile.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Yeni ana arılarnız hayırlı uğurlu olsun.sağlıcakla kalın.

HB dedi ki...

Merhabalar,

Laborant olduğunuz için analiz-istatistik konularını iyi bilirsiniz.

6 adet yeni ana arıyı aldınız.

Dolayısı ile verinin bir tanesi 6 yeni ana arı...

Diğer veriyi de zaman biraz uzun ama sizden değerlendirmenizi istirham edeceğiz.

Bu ana arılardan yani 6 ana arıdan kaç tanesi gelecek baharda bal derleyecek koloni haline gelecekler?

Velhasıl diğer veride bu ana arılardan kaç tanesi gelecek sezon bala girebilecek?

(Bala giren ana arı / Alınan ana arı)*100= Uyum yüzdesi

%33 üzeri sizin için başarı olacaktır şeklinde bir peşin hükümü de öne sürmek gerekir ve sizi daha dikkatli davranmaya itebilir bu durum.



İyi çalışmalar dileklerimle.

miriliburak dedi ki...

Sağol emrah abi İNŞAALLAH hayrını görürüz.

Halil abi merhabalar :

Laborantlar denenmiş verileri de analiz ederler yapılan analiz sonucunun doğruluğunun kesin olması lazım ki verileri sonuç olarak yazsınlar.
Uyum konusunda ise denemeden hiç bir sonuç yazamam.
Ayrıca bu değişim de benim kaybettiğim sadece arılardan yiyecek olduğum iğnelerdir.
Bal alamadığım verdiğim şurubu bile diğerlerinden 2 gün sonra tüketen kovanların neyini hesaplıyayımki ?