KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

2 Nisan 2012 Pazartesi

Karniyol cinsi arılarım mart ayını da çıkardı ve bal geliyor, ceviz aşılamaya devam, karniyol ana satışı

karniyol kralice üretimi-satisi-ana üretimi nasil yapilir?-en iyi ana üreticsi 

Bu hafta vakit bulup arılara göz ucuyla baktım.

Yapılacak bir sürü iş var geçen haftadan kalan aşılar tamamlanacak. Meyve ağaçları gübrelenip diplerin çapalanacak.

polen getiren arilar

Polen getiren arılar. 

Kamerayı ayarlamaya çalışır iken arılar tam gaz girip çıkmakta idiler. Kovan ağzı geniş nasıl olduysa taktığım aparat düşmüş.

bal sezonu

Genç arı nüfusu bu kovanda epey artmış ham petek örme hevesleri epeyce belirgin. 
Laf aramızda ağustos ayında bunların ablalarına dedim ki siz kışı çıkarın kardeşlerinize çıta çıta petek ördüreceğim ;)
Elde değil işte seviyorlar petek örmeyi :))

ari yavrusu-kovan ic düzeni-koloni yönetimi-kovan satisi-ari satisi

Başka bir kovan ve çıtalar yavru ile doluyor.

bal gelmeye basladi

O da ne görünce acayip şaşırdım. Bu sezonun ilk balını görmek bu kadar erken hem etrafta daha çiçek göremez iken. 

MAŞALLAH...


Tarla ve çevresi çiçek açısından kupkuru sadece çimenler görünüyor.


Erikler bile daha açmadı.


Orhaneli' de erikler açtı.


Cumartesi sabah; karşı tepelere kar yağmış olarak uyandık. 
Kar olan yerler 700 rakımda bu demek oluyor ki arılarım da karı bir kez daha gördüler.



Fabrikanın etrafı lale çiçekleri ile dolu her yer çiçek az da olsa arılar dolaşıyor pek arı  yok sanırım çevrede.


Dikilen ceviz fidanlarının tepeleri kesildikten sonra aşı macunu ile kapatılmıştı.

Matkap ile amelike (yabani) asmasına, yaprağı sarmada iyi olan eksenez üzümü aşılandı.


Cevizde olduğu gibi matkap ile delip kenarının kabuğunu aldım. 
Devamında aşı kalemi biz bu tür kaleme "ebeli kalem" deriz yani bir önceki senenin sürgününden aşılanırsa "ebeli aşı" oluyor.
 Aşıcılar bilir. 
Olmayanlar da öğrendi :)

Daha önce asmada kalemlerin önceden alınması gerektiğini söylemiştim.

Dip aşısı yani bu yaptığım aşının zamanı şimdi. 

Bahsi geçen diğer aşı. 
Diyelim ki bir asmaya 3,5 farklı aşı yapmak istediniz, kalemleri su yürümeden alıyorsunuz saklayıp gözler açıldıktan sonra dilcikli aşı yöntemi veya omega makası ile yapabilirsiniz.


Bıçak çok keskin olmalı tek vuruşta götüreninden.

Az mı tavşan gördü :)


Bu aşıyı geçen sene yapmıştım bu gün asmaları keser iken farkettim unutmuştum bunları.

/\ 
Üstteki simge şeklinde acı asma üst kısımdan ince uçlu bir testere yardımı ile kesilir kalem oraya uygun bir şekilde traşlanır sıkıca oturtulur ise tutma oranı yüksektir. Sonrasında etrafı kalemi oynatmayacak şekilde toprak sıkıştırılır.
Bir sonraki sene çapalama esnasında dibi açılıp aşıdan çıkan saçaklar kesilir ve aşı kısmı toprak üzerine çıkartılır.


Aşıladığım elmalar budanmış :)

Her elma başka bir çeşit dedim, babam da diyor ki iki kalem bir ağaca çok :))


Kabuk aşıları yapılan ceviz ağacı. 


Omega aşı makasını abim geçen yıl almış.

Aşılar tutmadı dediydi, bende bu yıl deneme fırsatı buldum. Dilcikli aşıda olduğu gibi sadece dili damağı denk geldi mi oluyormuş biz de öyle yaptık bakalım nasıl olacak :)


Meyveler aşılandı, dipleri kazıldı, gübrelendi, budandı.

Bir ara farkettim ki iyice yorulmuşum salep yoksa semaver vardır dedik attık kütükleri mis gibi arap çayı koktu.


Tas kebabı ve pilav.
Pilavın kuyruğunu sormayın siz göremiyorsunuz çok lezzetli idi :))

Bu sezonun balını gördük sağımını da tez zamanda görürüz İnşallah.

Aşılar ile ilgili videoları yarın yüklerim.

Bereketli bir sezon dilerim...

11 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Abi aşılar güzel görünüyor. İnşallah tutacaklar. Arılarına baktımda sen bu sene yavrulu çıta satışı yapsan oralarda baldan iyi kazanırsın:/)hemde kestaneden ümidini kesenlere merhem olursun:/) Allah hepimizin gönlüne göre versi deyim. Sağlıcakla kal abi.

SERDAR ÖZHAN dedi ki...

Fatih abi aşıların hayırlı olsun inşallah tutarlar,arılarınında maşallahı var,sağlıcakla kal abi.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih oy oy dedim ballı ve yavrulu çıtaları görünce, daha biz çok salep içeri ba::))
Arıcılık güç üzerine kurulu, sen bir çıta arıya bir bal yaptır bakayım.
Çayda hani tam tavşan kanı olmuş, çayıda çok severim.

Bu ne biçin menü, bir insan böyle yemekmi yer, sonra yok kilolarım var, yok efendim egilemiyorum doğrulamıyorum falan filan. Sen beni öldürecenmi, böyle şeyler yayınlayıp durma, zaten diyetteyim.
Sağlıcakla kal.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Nasıl oluyorda kuru tarladan nektar geliyor:)

Hani nazar olmasın,gözüm yok diyecem ama bizim suçumuz ne ki:)

SLM ve Muhabbetle...

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Fatih bey,arıların güzel görünüyor.İşleri bitirmişsin.Tek bir eksiğin horoz durumu.Saglıcakla kalın.

miriliburak dedi ki...

Dünürüm "yaaa" derler di eskiler söze başlarken. Maksadım neyin nasıl olduğuna ilk önce kendim inanmalıydım Biiznillah kızlar beni mahcup etmedi.

Serdar abi Aşılar inşallah tutar :)
Hayırlısı bakalım zamanla göreceğiz.

Ali abi kızlar napsın etrafta arı kalmayınca açan her çiçek bizimkilere ziyafet oluyor.
Salep içmek isteyenler çoğalıyor he bilesin :))
O çayın tadı salep kadar olmasa da başka :)
Yaw yemek resmi koymayız gözlerin arar koyarız acıkırsın anlamabdım ki :(
Akşama kadar canım çıkıyor iş iş azcık yemek yedik ba :(

Yusuf abi ben de anlamadım valla çevrede hiç çiçek yok nerden getiriyorlar bende anlamadım.
Komşuda pişer bize de düşer,
nazar etme ne olur :))

Vecdi amca halden anlayan bir sen varsın. Horozu kimsenin gözü görmez oldu sanki kazları kapıya dayandı :))

Cümleten ballı bir sezon dilerim.

Selamlar saygılar...

Adsız dedi ki...

Fatih bey hayırlı bereketli bir sezon dilerim.Arılar aşılar güzel de.Matkapla yaptığın bağ aşısı tutmayacak yaz bi kenara.

Unknown dedi ki...

Fatih kardeş selamlar,
Maşallah arılarının durumu iyi görünüyor,yeni sezonda bol arılı ve ballı geçirmen dileklerimle.
Aşı konusunda paylaşımların çok işe yarıyor,paylaştığın için teşekkürler,
yaptığın aşılar inşallah hepsi tutar.

Hayırlı sezonlar.

miriliburak dedi ki...

Sayın Adsız sağolun teşekkür ederim. Matkap ile aşı tecrübem hiç bir meyvede yok kısacası ilk kez denedim.
Bu kadar emin yazdığınıza göre siz bir şeyler biliyorsunuz keşke açıklama da yapsaydınız "neden" tutmaz. Tutmazsa neden tutmadığını bilelim bir daha ki sefere o yanlışa düşmeyelim.

Yazmanızı bekliyorum...

Mehmet abi selamlar.
Bilmukabil inşallah hepimizin arıları dediğin gibi olur.
Aşılar da biiznillah tutarlar bakalım zaman gösterecek.

Adsız dedi ki...

Bende sana maşallah diyorum bu ne çalışkanlık böyle ya,abim,su tavsanlara kıymasanız diyorum nasıl ellerin variyor onları kesmeyi ;(( birde bal kaç para? alma imkanımız olurmu.Kolaylıklar dilerim

miriliburak dedi ki...

Sayın Adsız;

(Adınızı veya size hitap edebileceğim şekilde bir not bırakmadığınız için böyle yazdım)

sağolun teşekkür ederim. Tavşanların sezonu kapandı artık Ekim ayında nasipse. O zamana kadar serbestler :)

Bal bende çok olmaz olanların da müşterisi hazır. Zamanı geldiğinde mutlaka imkanlar olur yeter ki balımız olsun.

İyi günler...