KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

29 Kasım 2014 Cumartesi

2015 baharı Karniyol F1 kraliçe arı üretimine hazırlık, Bölgemizde yenilebilir mantar türleri, Cevizde göz aşısı uygulama sonuçları

kaniyol, carnica, carniolan, sakin ari, karniyol satisi,

بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.



Yıl itibari ile epey meşakkatli, bir o kadar da kıymetli bir yılı, sezonu geride bıraktım.
Her uğraşın eksi ve artıları mutlaka oluyor.

Resimde görünen arılar Yasmin F1'leri.

kralice ari, karniyol saf kralice ari,karniyol arisi, ana ari memesi satisi,larva satisi

Beni tanıyanlar arı harici ne tür bir ticaret içerisinde olduğumu bilirler. 
Dolayısıyla Orhaneli, boş zamanlarımda uğradığım, hatta kış sebebi ile tatil yaptığım yer oluverdi.
Bu kez de balkonda duran değerli kolonilerimi balla besliyorum.

Sezon kendi adıma bal yönünden epey zengin geçti. Petekli bal resimlerini daha önceki yayınlarda göstermiştim.
Şimdi o peteklerin kesilip, müşterilere gönderildiği zamandayız.
Diyeceksiniz daha bitmedi mi, maşallah bitmedi mi bitmiyor mübarek :)
Nasıl dış ticaret okuduysak artık, hem içeri hem dışarı hala gönderiyoruz.


.

Kasım ayında yerde gezen bir ana, tam önünde kadraja girmemiş ana kutusu var.
Orijinal bir Alman damızlığının kızı.


Damızlığı kabul eden bir kovan.
Şurubu görünce ağarmalar başlamış.


Bu da başka bir damızlık.
Arının gücü ortada; aylardan Kasım, verilen şurubun etkisi ile petek örmeye başlıyorlar.

----------------

saf karniyol kraliçe ari, lisansli damizlik ana ari, damizlik karniyol satisi

Almanya Kirchhain Enstitüsünün damızlığı Lisanslı Saf Karniyol kraliçemiz.
F1 ve Saf karniyol üretimi için kullanılacak.




---------------------



2015 YILI  ARI ÜRETİMİMİZ HAKKINDA DAHA ÇOK BİLGİ İÇİN TIKLAYIN



Kalan son bir kaç kutu da yavru durumuna örnek.
Bu yavrular da çıkmış ve yatışa geçmiş olmalılar.

Birkaç haftadır telefonlar yoğunlaştı, ana üretim zamanı soruluyor.
Şu an için üretime Bursa'da başlamayı düşünüyorum, ancak her an düşüncelerimi değiştirip Antalya'ya göçebilirim.
'Neden şimdi gitmiyorsun?' derseniz.
Henüz arı harici işleri bitiremedim ve arılar için planladığım 400 + 400 kovan ile çalışma düzenine bu bahar geçme planım hâsıl olduğu vakit, tüm düzen değişecek.
O işlerin durumu da ancak Şubat ortası veya sonu gibi belirginleşir.
Zira 100-150 bin liralık keseye dayalı sistem kolay kurulmuyor.
Şu zamanda o kadar parayı arıcıyım diyen kaç kişi yatırabilir?!

Kestane balına '50 arı mı götürsem?' yerine kestanede 400 arı ile çalışma programları yapıyorum.

Ana üretmek, hele tek başına bu işin içinden o kadar kutu ile çıkmak, öyle basit bir durum değil.

Geçen sene Mersin'de yaşadığımız problemleri bir daha yaşamak istemiyorum.
O yüzden baharı geçireceğim yer benim için çok önemli.
Arıyı Antalya'ya götürüp sınıfta kalmak da mümkün, burada durup başarılı olmak da.


"fotoğraf 28 Kasım gününe aittir"

Sonuç olarak Karniyol F1'e ulaşmanız için elimden gelen tüm imkanları sunacağım.

" Senin ne bildiğin önemli değil, asıl soru ; kaç kişiye ne öğrettin? "

Bu güne kadar böyle bir hizmeti ben çok aradım ama maalesef bulamadım.

karniyol arisi satilik

kovan satisi

Resimde görünen kapalı yavruların anaları ve onlar gibi farklı hatlara sahip anaların erkekleri yoğunlukta olacaktır.
Ve bu tür analar, 2 senedir bal verimi ve gelişim olarak tarafım ve yakın arkadaşlarımca denenmiştir.

bursada ari satisi

Bir ana üretmişsiniz ve hiç besleme yapmadan, ufacık kutuda kendini kışa hazırlamış.
Bu kutunun halini gören biliyor.

bursali balci

Başka bir kovan, beklentimden fazla bal verdi, bir gram besleme yapmadan getirdiği bal ile kışa kendini hazırladı.


Diğer bir kovanım.
Bal akımı esnasında çıkan yavruların yerine doldurulan nektar.


Üstteki arı, Akdeniz arısı bir önceki haberde ilk resim ana değişimi yapılmıştı.
Bazı F1'ler kovana kabulleri esnasında çevrelerine arıları toplayıp, sırtlarını kaldırarak acayip bir hale bürünmekte.
Arılardan kaçmayınca, sanmıştım sıkıştırıyorlar bir müddet sonra da beslemeye aldılar.


Yeni ana verecek olduğum kovanı Bursa'dan bölüp köye götürmüştüm.
Köye vardığımda kovan içerisindeki tüm arılar yanmış.
Müthiş üzüldüm. Bu sene 4. kez başıma gelen bir olay.

İçerideki arıların bir çoğu polen tuzağındaki tellere kafaları sokup içerisini havasız bırakıyorlar.


Erittiğim peteklerin çıtalarında eğik, dengesiz, eski işe yaramaz halde olanlarını komple yaktım.
Bu sayede tek tip bir çıta sitili elde etmeyi düşünüyorum.
Çıta yanakları birbirine temas etmeyip işi bozuyor.



Mum eritmede kullandığım panel süper ötesi bir iş görüyor.
Mumların eridiği çekmece dolmadan sürekli temizlenirse hem mumlar zarar görmüyor hem çekmece sıkışmıyor.

Sonrasında tüm mumlar bir tenekede tekrar eritilip süzüldü, baharda değiştirilecek.




Ceviz dikili olan arazilere elektrikli çit sistemi kurulması için çevre düzenlemesi yaptırdım.
Baharda nasip olursa tüm sistem kurulmuş olacak.


Mantar konusuna da gelecek olursak.

Zehirli mantarın ilk işi sizi doyurmak değil kara ciğeri iflas ettirmektir.

Üstteki resimde en zararsız halk arasında kanlıca veya melki olarak bilinen türdür.


Melki çeşitleri soldaki mor en sağdaki al melki.
Ortadaki çeşit üstten bakınca sanırsınız melki ancak altı beyaz ve zehirlidir.

Bizim köyde 5-10 yaşında ki çocuklarla mantara gidin size bir tane zararlı mantar toplamazlar.
Çünkü onlarda bilir mutlaka ana babasından yakınından neyin ne olduğunu görmüştür.


Pırnar Mantarı, Sıraca, Gürgen Mantarı gibi isimleri vardır.


Genel olarak İmparator Mantarı diye isimlendirilir.

İmparator Sezar'ın, mantarı bulduğu halde ona getirmeyenleri idam ettirmesi ile imparator ismini almıştır.
Bizdeki ismi, Sarı Oğlak'tır.


Şapkalar açıldığında görünüm böyle oluyor.
Hem çiğ hem kurutulmuş hem de pişirilerek tüketilen bu mantar acayip lezzetli olmakla kalmaz, tadına bayılırsınız :)

Körpe haliyle, çiğ olarak yapılan salatalara katılması veya sade terayağında kavrularak yenilmesi evladır.


10 yaşımdan bu güne kadar, köy hayatı sebebi ile traktörü, arazinin her tarafında kullandım.
Bu sebeple göz ucuyla bakınca nereden iner, nereden çıkar veya bu iş nasıl olur, anlarım ve babamın da ustalığı sebebi ile işin kolayını bilirim.

Siz siz olun, ne tür araç ile olursa olsun, arazide ve yolda dikkatli gidin.
Bu işlerin şakası yok.


Tarlamdaki su o kadar azalmış ki, eğer kış olmazsa maazallah bu sene işimiz zor.


Avukat Kamil DEMİR.

Çalıştığı ofisin duvarına cam çerçeve içerisine ürettiği meyveleri dizmiş.
Herkes başka resimler ya da eğlenceler peşinde iken, o her hafta sonu köydeki arazileri ile meşgul oluyor.
İstese pekâlâ en iyi tatili ve gezileri yapar.
Ülkemizin her fırsatta üretmek için canla başla çalışan emektar vatandaşlara ihtiyacı var. 



Bu yıl kestane ağaçlarımda maşallah meyveler güzel gelişti.

Kestane ağacının aşılısı bal kalitesi yönünden zayıftır.
En iyi balı tohumdan yetişen kestaneler verir.



Chandler cevizi.

Şahsi kanaatim; ceviz, kabuğundan kendi ayrılma zamanında toplanacak.
Sebebi ise; erken toplanan ceviz, kabuğu soyulduktan sonra kurutmada yavaş kalınması neticesinde iç bozulmalar görülüyor.

Bu işi büyük yapanlar, özel ısı veren vantilatörler vasıtası fırın gibi belli bir sıcaklıkta çok kısa sürede tıkır tıkır kurutuyor. Haliyle bozulma riski olmamakta.


Susamlı köy pidesi.


Köy lokumu. 
Cevizli, susamlı veya haşhaşlı yapılır.


Sade ekşi mayadan yapılmış köy ekmeği.


Bursa Soğanlı'da Pazar günleri 2. el pazarı kurulur.
Bursa'da olanların aradıkları herşeyi bulabilecek olmaları sebebi ile oraya gitmelerini kesinlikle tavsiye ederim.

Odun motorlarını sıfır almaya kalksanız bir kucak para ödemeniz gerekecek.
Satıcılar her hafta pazardaki yerlerinde oluyor.
Aldığınız motorun her türlü bakımını ve motor zincir bileme işini de yaptırabilirsiniz.


Soldaki testere piyasada 500 lira civarında bana 150 tl ye vereceklerdi :)
Jeneratörü başkası almış fıyatını söylemediler.

Ot biçmek için benzinli tırpanlar var. Fiyatları ve çalışmaları çok iyi.
Bu tür alet ve edevâtı da genelde, alıp bir kaç kez kullanan kişiler satmaya getiriyor.


Odun kesmek için imal edilmiş sıfır bir testere.
Düzenek oldukça sağlam.
Satıcı 650 tl diyordu biri 500 tl ye almış.
Piyasada markalı bir makinayı imkanı yok bu kalitede bu fiyata alamazsınız.



Sürekli ziraat ilaçlarını ve gübrelerini temin ettiğim ziraat mühendisi olan arkadaşım geçenlerde bu ilacı gönderdi.

Üzerinde ayı, çakal, kurt, kedi, köpek, yılan gibi zararlı canlıların ilacın kullanıldığı bölgeye giremediği yazıyor.
Henüz denemedim, nedir, ne değildir tam bilgi almak veya temin etmek istiyorsanız Tamer Bey (0 532 254 1461) ile iletişime geçebilirsiniz.

Resimleri çekerken paketi açtım eve çok keskin bir koku yayıldı. Zirai ilaçları andırmakta ancak üzerinde "zehirli değildir" yazıyor.


2012 yılında aşılanan ceviz ağacı.
Budama işini yapmamışlar, bahara sert bir budama gerekiyor.


2014 baharında yapılan bir aşı.


Yine 2014 baharı yapılan iki ceviz fidanı görüntüleri.


İlk yapılan ceviz aşıları.


Aynı resmin yan görüntüsü.
Artık ince olanları aradan çıkarmam gerekiyor.
Ceviz dibine ise sağlam bir tımar lazım.


Fidanlar seneye (biiznillah) meyve verecek boya geldi.




Geçen sene yaptığım göz aşısı.
Göz aşısının kalem aşısına göre tutma oranı yüksek ve hızlı gelişiyor.


Bazı aşılar domuzlar tarafından kırılmıştı :(


Sağlam kalanlar genelde tuttu.


Bir kaç arkadaş ile konuşuyoruz.
Avrupa şöyle meyve yapıyor-muş böyle çalışıyor-muş gibi boş konuşmalar yapıldı.

Evet Avrupa'dan görmemiz öğrenmemiz gereken faaliyetler az değil, ancak siz önce Bursa'daki meyve yetiştiricilerini bir gezin.



Çeltik Çukurca Köyü arazilerinde bulunan meyve bahçeleri.
Tarif edecek olursam, Bursa Şehirler Arası Terminali'nin tam arkası.


Elma ağaçlarının kalınlığı, üretimin ne kadar eski olduğunun bir kanıtı.
Resimleri koyma sebebim, Bursa ve Türkiye, meyve üretimi konusunda çok gelişti.
Bir iş yapmak istediğinizde, sizden önce yapanları gezmeniz, onlarla beraber budamalara katılmanız süper fayda sağlayacaktır.

Bursa'nın tüm ilçelerinde çeşitli meyve yetiştiriciliği yapılmakta.

Devlete çam ağaçları mevzusunda kızıyorum.
Bir yer yandı mı hemen çamlar dikiliyor.
Sadece dere kenarlarına, kestane ve ıhlamur tohumları ekilsin halk hem meyvesinden hem çiçeğinden faydalansın.


Bu sarmanın adı 'kaşık sarması'.
Eksenez Üzümü'nün yaprağı harici yapılan tüm sarmalar bana göre lezzeti zayıftır.

**********

Beni seven ve sevmeyen herkese dua olarak Hz. ALLAH hakkımda düşündüklerinize karşılık size aynısının kat be kat fazlasını versin.

12 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Bir yola çıktın , rızkın bol yolun hayırlı olsun.Allah doğru yoldan ayırmaz inşllah.

Tek kare resimde olan karniol ananın rengi saf zenci gibi::))

Üretim sahası konusunda tereddüt yaşadığını görüyorum tavsiyem riske girme Bursa da devam et.BU yıl senin zar atma gibi bir lüksün yok.

Atacaksanda gelecek yıllarda atarsın.

Çam ağaçları konusunda emin ol bende senden fazla devlete kızıyorum.

Bizim göremediğimiz ne hikmet var çam ağacındaki buldukları her noktaya bunu ekiyorlar.

Güney de yeterince çam var , yukarı kesimdeki orman sahalarında ne işi var çam ağaçlarının::((

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Yusuf abi selamlar;

Güzel temennilerin için çok teşekkürler biiznillah diyorum.

Benim yıllardır hayalim kışı Akdeniz'de yazı Uludağ'da geçirmektir.
Antalya'nın önemi ise orada tanıdıklarımın olması ve abimin halen orada görevli olarak çalışması en büyük etken.

Devlet çam ağacını gelir kapısı olarak görüyor halbuki meyvesi olan ağaçlara yönelmiş olsalar devlet daha çok para kazanacak.

İnşallah bir gün bu düzen değişir.

Hayırlı günler dilerim...

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Fatih Bey
Selamün aleyküm
Çok güzel bir yazı olmuş. Zevkle okudum.
Özellikle iyice kararan ana arı çok hoşuma gitti.
400+400, çalışma durumunuzu bilmiyorum, güçlü bir ekip ister.
Sizi takip ettiğim kadarı ile üstesinde gelirsiniz.
Kalite kaliteyi getirir. Resimlerden belli.
Allah (cc) kolaylıklar versin.
Malatya'ya gelirseniz sizi misafir etmekten onur doyarım.
Selam, saygı ve muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

Wealeykümselam

Hocam bazı insanlar 100 arıya bakmaktan çekiniyor ancak 300 arı ile tek başına çalışan çevremizde bir çok arıcı var.
O açıdan hem ekip içerisine girecek olan arkadaşlarıma hem kendime biiznillah güveniyorum.
Oldum olası küçük işleri sevemedim :(

Malatya bir zamanlar ikinci şehrim gibiydi çok defa gelip kalma fırsatım oldu inşallah gelecek yıllarda fırsat bulursam tekrar gelmek sizleri de görmek isterim. Sizinle tanışmak benim için onurdur.
İyi niyet ve temennilerinize her daim ihtiyacım var bilmulabil sağolun.

Hayırlı günler dilerim...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih zorlu bir yılı geride bıraktık.
İnşallah hedeflerine ulaşırsın.
Yusufun dediği gibi biraz garantiye oyna, deplasmanlarda neler olacağı belli değil.Birde hedeflediğin kadroyu oluşturmak kolay değil. Ben işlerden iyice yıldım, ayrıca çalışıyorum. Senin artın, bu işi meslek olarak seçmen, bunun yanında bir çok tarım faaliyetinde bulunman işin eksi tarafı, sonuçta birisine ağırlık vereceksin, yada birilerini çalıştırman gerekecek...

Yıllardır yolda ölen ana arıların telefisini yaptık.
Dünyanın her yerinde zaten bu böyle, bir ara Yasmin yurt dışına gönderdiği arılara bile böyle güvence veriyor diye duymuştum...
Yolun ve bahtın açık olsun.
Allah her şeyin hayırlısını versin.

Sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Ali abi av esnasında hedef ne kadar büyük olursa tutma oranı o kadar yüksek oluyor.
Galiba işin hep o boyutundan bakıyorum arıcılık bal için çalışıyorsan kovan kucaklama ve taşıma dışında bir zorluğu yok lakin işin içine bireysel faaliyetler (ana üretimi, arı sütü vb.) girince yön değişiyor hesaba uymayan müthiş zorluklarla karşılaşıyoruz.
Bu zorlukların bir çoğunu senin sayende aştığımı düşünüyorum emeğin gerçekten büyüktür.

İşler bazen bıktırıyor ancak analar kafeslendi mi tüm yorgunluğum geçmekte.
Yeterki çalıştıracak olalım illa birileri yardım edecektir önemli olan benim aşıladığım larvanın ana olması yoksa el alem gibi 10'a alıp 20'ye bende satardım bu da bize yakışmaz.

Hani meşhur söz var "ben lafa değil icraata bakarım" Yasmin Avusturya'nın en meşhur ana arısını üretiyor tamamen bir marka olmuş 10-15 gün içerisinde yıl boyu üreteceği tüm anaları satıyor ve her türlü garantiyi de vermekte.

Hz. ALLAH hepimizin gönlüne göre versin Allah senden de razı olsun hayırlı günler dilerim...

muhteşem turunç dedi ki...

Fatih kardeşim nerden nerelere geldin herkes görüyor. Bu nedenle ben şöyle böyle yap diye akıl vermeyeceğim zira bir yerlere geleceksen kendi aklınla gelmelisinki orada tutunabilesin. Ama yazıkların güzel ve taktir edilecek konular inşallah bu sene hedeflerine ulaşırsın. En son yemek fotolarını görünce aklıma geldi sizin oralarda hala kar yağmadı demi :) sağlıckla kal.

miriliburak dedi ki...

Muhteşem abi;
Soru sormak için ilk Ali abi'yi aramıştım ve bana "sen ömrün boyunca işini başkalarına sorarak mı yapacaksın bu işi şöyle yaparım diye düşünemiyormusun?" diye soru yöneltmesi ufkumu açtı.

Ben bu işi böyle yaparsam olur başkası nasıl yaparsa yapsın dedikten sonra çok şey değişti.
İlk başladığımda 25 civarı kovanım vardı şimdilerde ise o sayının 10 katı civarına ulaştı.

İnşallah sizlerinde desteği ile bu işler olmayacak işler değil.

Kar yağmadan gelmeyi düşünüyorsanız acele edin yoksa yağdı mı ya gelirsiniz gidemeyip başıma kalırsınız ya da yolda kalırsınız.

Salep işi bu defa sağlam olacak hemi de Uludağ manzaralı :)

Hayırlı günler dilerim..

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Selamün aleyküm Fatih Bey
Kovan içinde ölen arılara yazık olmuş , aynı olay benimde başıma geldi havalandırma ızgarasını tıkamışlar on çıtalık koloniyi poşete doldurup çöpe atmıştım.Bursa gerçekten çok güzel.Resimdeki meyve bahçeleride çok güzel ve düzenli onlar için söylediklerinizde haklısınız.Benim yaşadığım bölgede bahçemizde toprak çok kireçli ve killi olduğu için ne kadar uğraştımsada böyle bi bahçe olmadı diktiğim fidanlar hep kurudu.Bence devlet çam ağaçlarını sağlam uzun ömürlü ve bakımsız olduğu için tercih ediyordur diye düşünüyorum.
Herşey gönlünüzce olsun.Yapacağınız işte Allah yardımcınız olsun.Sağlıcakla.

miriliburak dedi ki...

Wealeykümselam.

Eyüp bey maalesef farkında olarak veya olmadan olumsuzluklar ile karşılaşıyoruz.
Arazi neye uygun ise yapılmalı sizin bölgenizde de yaban mersini gibi farklı türler olabilir araştırıp üretmek lazım.

Kestane, ceviz, ıhlamur, akasya ve bunun gibi bir sürü ağaç çeşidi sayabilirim hiç birinin ek bir bakıma ihtiyacı yok sadece sürekli su alan bölgelere ekilmesi daha münasip olacak.
Yalova'da, Karacabey'de kestane ve ıhlamur ormanlarını görseniz ne demek istediğimi anlarsınız.
Ama maalesef devletin imkanları boşa çalışıyor.

İyi dilek ve dualarınız için Allah razı olsun aynı duyguları paylaşıyoruz.

Hayırlı günler dilerim...

Adsız dedi ki...

slm fatih bey sizi ve ali beyi arıcılıga merak sardıgımdan beri takip ediyorum 5 adt boş kovanım var onunla bu yola çıkmak istiyorum tüm hazırlıklar neredeyse tamam sıra kolonileri getirmekte o da tamam olursa inşallah size diyecegim arıyı gezdirmek istemiyorum onun için arı otu gibi bitkiler yetiştirme manti sizce ne kadar olumlu olur














miriliburak dedi ki...

A.s.

Hayırlı olsun.
Arı için her türlü çiçeğin özellikle de bal özü ve polen bakımından zengin olan bitkilerin arılık çevresinde olmasının faydalı olacağı görüşündeyim.

Bal miktarını ne kadar arttırır bilemem ancak aromasını mutlaka değiştirir.