KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

9 Aralık 2014 Salı

Menemen'li arıcı Hüseyin AVCI, Stroplast (strafor) kovanları, ruşetleri ve karniyol ana satışı



Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.

Hüseyin AVCI diğer ismi ile Menemenli Arıcı veya stroplas kovan üreticisi, mucidi.

Epeydir çalışmalarını, icadlarını görmek istediğimiz bir arıcı büyüğümüz idi.

HÜSEYİN AVCI   TEL: 0 538 731 3001

BURADAKİ NUMARA CEVAP VERMEZSE TEKRAR ARAYIN VEYA SİZE DÖNMESİNİ BEKLEYİN.

MİRİLİ ARICILIK OLARAK STRAFOR KOVAN İLE HİÇ BİR ORTAKLIĞIM Y O K T U R.


ARILARIMIZ HAKKINDA GENEL BİLGİ

2015 YILI KARNİYOL F1 ARI SİPARİŞLERİNİZİ ÜSTTE VERDİĞİM ADRESİ TAKİP EDEREK BİZE İLETEBİLİRSİNİZ.

---------------------------------------




Hüseyin AVCI diğer ismi ile Menemenli Arıcı veya stroplas kovan üreticisi, mucidi.

Epeydir çalışmalarını, icadlarını görmek istediğimiz bir arıcı büyüğümüz idi.
















BURASI STRAFOR KOVAN SATIŞ SİTESİ DEĞİLDİR 




satilik ana ari-karniyol ana ari satisi-ana satisi

karniyol f1 ana ari satisi


saf karniyol damizlik


ARI ÜRETİMİMİZ HAKKINDA TIKLAYIN BİLGİNİZ OLSUN

MİRİLİ ARICILIK OLARAK 
BUNUN YANI SIRA HER TÜRLÜ ARI ÜRÜNÜ SATIŞI VE BİLGİ PAYLAŞIM BLOĞUDUR.


























Hem çalışmaları hakkında bilgi edinmek hem de 2015 yılında almak istediğimiz strafor kovan ve ruşet kovan için birebir görüşmek maksadı ile ziyaretine gittik.




bursada satilik ari varmi?



Yol arkadaşlarım Serdar Özhan, Hüseyin amca'yı 7 yaşından bu yana tanıyan, defalarca kovan taşımasına yardım eden Köksal Abi ve en sağda bulunan, Baybir yönetim kurulu üyelerinden Halil Akdoğan.



Arıcılığı meslek edinen kişilerin, Hüseyin Amca'nın çalışmalarını gidip yerinde görmesi gerekiyor.






Strafor kovanı buluşunu ve arıcılığa nasıl başladığını anlattığı video.



suni tohumlama aleti



Strafor icadı sonrası, araştırmaları neticesinde avrupadan getirttiği kovanlardan biri.






Strafor kovan tabanlıklarına şurup verme işini çok eskiden düşünmüş.

10 kovanı olana iş kolay, 300 kovana şurup vermenin zorluğunu görünce dışarıdan şurup vermenin yollarını aramış ve sonuçta en verimli hale getirmiş.


Hani antivarroa tabanı biz bulduk, biz yaptık deniliyor, Hüseyin amca yıllar önce bu işleri yapmış.


Bu taban da aynı. Fakat asıl yapılma sebebi; bal sağımında çıtaları silkelediğinizde arılar kovandan dışarı tırmanır. Bunu önlemek maksadı ile yapılmış bir tabanlık.


Maşinga kovanlar :)



Bir çok kez telefonda görüştüğümüz Hüseyin amca dedi ki; "Bu arılığa gelip ilk kez çekim yapan sensin."

İlk müşterisi de dağda koyun güden bir çobanmış :)

Strafor kovanı aldıktan sonra demiş; "Bu seneye kadar kovan başı bir teneke bal alıyordum, senin kovanlardan sonra verim iki tenekeye çıktı.

Arıcıların vefasızlığı ve ben yaptım diyenlerin hırsızlığından şikayet etti.

"İzmir'deki arıcılar bile gelmiyor, hele Menemen'dekiler uğramıyorlar bile" demesi çok ilginç idi.

Yaptığı her şeyi paylaşmayı seven, anlatmaktan boğazları kurusa da bu işin çekirdeğinden yalansız riyasız gelen bir abimiz.

İnşallah bu işde muvaffak olur.


Kahvaltı için en ideal besinler :)


Eski tabanlardan birisi daha.
Hem polen tuzaklı hem şurupluk.
Ne olması gerekiyorsa yapılmış.


En eski kovanlarından biri daha, 1985 imalatı.


Sonraki yıllarda biraz daha geliştirilmiş modeli.

"Bu kovanın kalıbı çalınmış" diyor; "tabanı yapamadılar sadece katlarını basıp satıyorlar."

strafor kovan

Bu iş nasıl yapılıyor, sistem olarak görmeyi arzu ediyordum ama kalıpları böyle.
Şu kadarını söylemem kâfi olacaktır.
Strafor kovan işi öyle sıradan bir iş değil vesselam.

avusturyalı arıcı yasmin zwinz arıları

Eski ruşetlerin katları öylece duruyor.
Burada âtıl vaziyette duran tüm parçalar değerli.
Yeni arıcılığa başlayacak birine ver, ömür boyu kullansın.


Arıcı Köksal Abi.
Hüseyin amca ile tanışıklığı 7 yaşında başlamış ve o zamandır sürekli görüşüyorlar.
Hüseyin Amca'nın "hayatım strafor" dediği ne kadar doğru. 
Güneş altında kovanlardan bal sağmayan bilmez o harareti.

Bal sağımlarında kovan kontrollerinde sıcaktan gözlerim kızarıyordu, bunu yaptım da rahata erdim diyor.


İmalatı yapılmakta olan ruşet kapakları.


Hani bir türlü bitmeyen plastik taban var ya; işte o tabanların bilmem kaçıncısı.
Sırf tabanın en iyisini yapabilmek için 2 ton civarı birinci sınıf en pahalısından plastik atmışlar.
"Hala kalıplar düzene girmedi, son rauntlardayız" diyor.
Plana göre 1 Ocak 2015 de hazır olacaklar.

Yeni eski tüm kovanların, ruşetlerin, kapakların ve altlıkların, müthiş ince tasarımı var.
Bunca yapılandan sonra kendini bilmezlerin iş tarif etmesine çok kızıyor.


Strafor şurupluk, maliyeti sebebi ile satamayıp iptal etmiş.
Ahşap kovanlarda bölme tahtası yerine strafor veya büyük şurupluk kullanıyorlar, halbuki bu daha kullanışlı.

plastik taban

Strafor kovanın altına konulan plastik tabanın girişinde bulunan bahçe kapısı :)

plastik kovan tabani, karniyol ana satisi

Tabanın altı ve polen çekmecesi.
Çok zarif bir işçilik.

aricilik.pro, plastik kovan tabani, kovan taban, strafor kovan, karniyol ana

Tabanın üstten görünüşü.



Su damacanası usulü ile kovana şurup verilecek olan aparat.

stroplas kovan, kovan satisi

Kovanın önden görünümü.

stroplas kovan çeşitleri

Arkadan görünüm.

en iyi srtafor kovan?

Katları tutmak için özel aparatlar takılmış.

en iyi kovan, kovan ureticileri

Yandan görünüm.
Kilit sistemleri.





Stroplast kovanların ve plastik tabanlarının anlatım videoları.


bursada ana ari satisi yapan yer?

Kraliçe arı üretim ruşeti.

bursalı ana ari ureticileri

Ana üretim ruşetinin en güzel yanı, hiç arı görmeden şurup verebilmenizdir.
Şöyle ki; şurupluk üç ayrı bölmeden oluşmakta ve tek kapak ile tüm bölmeler açılıyor, arılar bu kapak sayesinde birbirini görmeden şurubu alıyorlar.

Ana üretiminin en zor taraflarından biri; tek tek şurup vermek için 10larca kutunun kapağını açmaktır. 
500 kapak açıp birer litre şurup vermek mi daha kolay, 1500 kutu açıp aynı miktar şurubu ayarlamak mı? karar sizin.

Ruşetin videosu aşağıda.



Bakın bakalım sattığınız mâmüller kaç senesinde, kim tarafından, ne şartlarda imal edilmiş?...


Biz "karniyol" deyip duruyoruz ama Hüseyin Amca, "karniyolu tanıyalı ohooo! kaç sene oldu" diye anlatmaya başlıyor :)

Halil Abi yapılan çalışmaları ve güçlü arıları gördükçe mest oldu.


Strafor ruşetlerde arılar gayet güzel gelişmiş.

bursalı balcı

Bu ruşetlerin dansitesi 35 veya 40 olmalı dedi.
Kemirilen kısmı çektim 2006 dan bu güne kemirilen yer o kadar.

Bir de dansite olayına takılan takılana, ne olduğunu bile bilmeden, araştırmadan "kaç dansite?" diye soruluyor.

100 dansite sonrası, iletkenlik hızla artmakta imiş. 
Şöyle ki; kovan kasalarının dansite ayarını yaparken, işin ucu kaçmış ve cam gibi bir malzeme ortaya çıkmış.

Bu kez hem kovan ağırlaşmış, hem sıcak-soğuk iletkenliği artmış.
Haliyle 35-40 dansite kovana bir şey olmamışsa, 80-90 dansiteye hiç bir şey olmaz.


Sonrasında Hüseyin Amca'nın ortağı Nezih Bey, bir sepet pide ile geldi.
Hepimiz güzel bir gün yaşamış olduk.
Bu tür gezileri, günlerin uzun olduğu ve işlerin olmadığı zamanlarda düzenlemek lazım.
Zira ne anlatılacaklar bitiyor, ne de dinlenecek hikayeler.
Biz sohbet ediyoruz, Hüseyin Amca'nın oğlu ve damadı zeytin topluyor.
Arıların kışın bile uykuya yatmadığı yerde insanlar da dinlenemiyor.



Halk dilinde Trabzon hurması veya Cennet meyvesi denilen meyvenin yetiştirildiği bahçe 15 sene civarı geçmişi varmış.
Bu bölgede tekmiş. 
Sahibini sordum, tüccara veriyor her sene dediler :(


Sabah gidiş yolunda gördüğümüz rüzgar tribünleri.


Üzüm bağları.


Tren yolu.


Menemen İlçesi



Manisa kışlık kavunu.

12 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Çok güzel gezi ve arıcılık anıları olmuş.
Ülkemizde her ne konusu olursa olsun üreten veya üretici olmak çok zor...
Bekara karı boşamak böyle bir şey, sen yıllarını ver, adam kenardan beğenmeyip akıllar versin.Kardeşim sende yaptıklarını bir göster dediğinde gıkı çıkmayan çok bilmişler...
Hüseyin abi bu kadar uğraştan sonra artık strafor konusunda usta olmuş ve eserlerini inşallah yakında piyasalarda görecegiz.
Daha köpükleri kullanmadan, kurt giriyor arı yiyordiyen o kadar çokkiii...
Ben arı değilim arı zayıf ağ kurduna kaptırdım diyemeyenler, köpüklere gelince akıl verirler...
Süper bir gezi olmuş, fırsat bulursam kışın oraları birdolaşmayı düşünüyorum inşallah, nasılsa kafa dengi birileri bize eşlik eder :)

Yazılacak o kadar çok şey var ki, her şey hepinizin gönlünce olsun...

Sağlıcakla kal.

Eyüp ÇAKIR dedi ki...

Selamün aleyküm
Abi Hüseyin beyin hayat hikayesi gerçekten çok ilginçmiş hayat onu zoraki arıcı olmaya ve kovan imalatı yapmaya itmiş :). Paylaşım ve bilgilendirmeler harika olmuş .Videolarda kovan hakkında herşey var. Straplastın sitesinde bile bu kadar açıklayıcı bilgiler yok. Sitenin geliştirilmesi lazım Hüseyin beye duyurulur. Emeğinize sağlık.
Saygılar.

muhteşem turunç dedi ki...

Fatih abi Menemen ilçesini senin gözünle gezip görmüş olduk Hüseyin abimizi de zaten tanınıyor ama arıcıların daha fazla tanıması açısından haber pek bir iyi olmuş. Ancak videoda kendisi de söylüyor kim ona bir iyilik yapmaya niyetlenmişse öbür tarafda almış soluğu:)).... hayırlısı olsun diyelim :)) sağlıcakla kal.

Mirili Arıcı dedi ki...

Ali abi; Üretici olmak yaptıklarını insanlara tanıtmak hem de çok zor. Laf edenleri artık duymuyor ama fare olayına sinir olmuş :)
Bu tür gezileri kaçırmamak lazım kafa dengi olmasam da size yolu göstermek için beleşe eşlik edebilirim :p
Hayırlı günler...

Eyüp abi wealeyküsemlam;
Daha ne ilginç anıları var arada paylaşacağım onları da :)
Stroplast sitesi yeni yapılıyor biz gittiğimizde tanıtım videolarını çekmişler ama beğenmeyip tekrarını yapacağız diyorlardı.

Doktor amca;
Hüseyin amca da senin gibi söyledi ama o kısım girmemiş videoya :)
Eve gelinceye kadar tırstım bea :)
Hayırlı günler...


yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Videoyu izlemeseydim iyiydi.10 aydır Hüseyin abinin strafor kovanlarını bekliyorum.ayaklarım titremedi değil::))

Vaz mı geçsem acaba , daha mı hayırlı olur ::))

Hüseyin abiyi 10 aydır tanıyorum ve çok düzgün bir insan.Ticaretinin önünde insanlığı geliyor ki bu çok az insanda kaldı artık.

Hseyin Abinin 1987 de düşündüğünü 2014 sonunda hala düşünemeyenler var :::))

Aradaki fark çok açık değil mi ::))

Olayın farkında olanlar strafor kovana geçmek için uğraşıyorlar, bizim gibi::))

01.01.2015 sözünü bekliyoruz.

Başarılı olmasını gönülden arzu ediyorum.Dansite olayı önemli çoğu üretici bu konu da yalan söylüyor.Fakat Hüseyin abinin dediğine inanırım.

SLM ve Muhabbetle...

Mirili Arıcı dedi ki...

Yusuf abi para verenlerde sorun yok bea sıkma canını :). Bize bu hikayeyi sanırım özellikle anlattı zira pazarlık filan yapamadık :(
Strafor ruşetleri yere dizmiş otlar ruşet etrafında daha boylu :)
Zaten normal bir tüccar olsa şimdiye kadar çoktan köşeyi dönerdi. Özellikle senin oraya gidip giderken de yol tarifi için beni alman ve çalışmaları yerinde görmen gerekiyor.
Kovan ve taban imalatına ful olarak başlamalarına az kaldı gün sayıyorlar.
Hatta ortağı Nezih beyin değişik planları var.

Hayırlı günler...

Nevzat kayacık dedi ki...

Değerli arıcılar,
Dr. Turunç fuar gezisinde Hüseyin Bey'in altlığını resimlemiş ve bloğunda yayınlamış sağolsun.Ben de 10 adet altlık ararken kovan deryasına düştüm.Kovanlar hazır değil ama ben kaporasını verdim Hüseyin Abiye. İlk 10 kovan benim.Sağlıkla kalın.

Mirili Arıcı dedi ki...

Nevzat bey; kovanlar belirtilen tarihte hazır olması için uğraş veriliyor. İnşallah kovanlarımıza hepimiz bir an evvel kavuşuruz.
Hayırlı günler...

Yasin AKTAŞ dedi ki...

Merhaba bloğunuz ve strafor kovanlar ile ilgili yazınızı çok beğendim emeğinize sağlık.
Yazınızdan sonra baya zaman geçmiş, kovanları alıp kullanabildiniz mi? Son durum nedir acaba?
Saygılar

Mirili Arıcı dedi ki...

Yasin bey; strafor kovanları almadım ama strafor ruşetlerim epeyce mevcut. Strafor her zaman iyidir bir kaç adet alıp denemenizde fayda olacaktır.

İyi günler...

Adsız dedi ki...

Öncelikle altlımları yapanın elöerine emegine saglık
Nacizane firim biz bazen şerbetlikleri temizliyoruz bu altlı ahşap kovanlarımıza sabitleyince temizleme şansımız kalmıyo arılarımız bazen şerbeti istedimiz gibi çekmiyo almak zorunda kalıyoruz bu şerbetlikler takılıp çıksaydı bu altlıklar şüper üstü olurdu kafamızda hiç sorun olmadan mevcut kovanlarımızı altlıklarını süper olan altlıklarla degiştirirdik
İyi çalışmalar

Mirili Arıcı dedi ki...

Bu şurupluğun yapılmasında ki asıl amaç; arıların güçlü olduğu dönemde bal sezonunu beklerken kovan açmadan şurup verebilmek. Şurupluk da ölecek kadar zayıf arılarda kullanılması taraftarı değilim.