KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

12 Mart 2015 Perşembe

Şehir arısı karniyol, Bursa'da evcil arı satışı, yerleşim merkezinde arıcılık nasıl olur? ana arı üretiminde kullanılacak erkek arıların kalitesi nasıl olmalı?

sokmayan ari-sehir arisi-evcil ari-sakin ari-karniyol arisi

بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.

Evet, şehir ortamında arıcılık olur mu? 
Olur ise nasıl olur?
Ne kadar süre olur?
Bal gelir mi?

Bildiğiniz üzere Bursa'da arıcılık yapıyorum. 
Eski yayınlarımda da göreceğiz üzere, bu işe Ali abi'nin arıları ile başlamıştım.
Bu sene ekip daha da çoğaldı. Nasip olursa yine şehirde arıcılığa devam edeceğim.


Bu zamanda arılarım maşaallah iyi gelişti.


İstediğimiz bu.
Şimdi 3 veya 4 çıta yavrusu olan bir kovan 20 gün içerisinde 7-8 çıta yavruya ulaşacak.

Stoklar kontrol edilmeli. Her ne kadar yiyeceği olsa bile bir miktar takviye babında şurup verilmesi taraftarıyım.

aricilik-ari bakimi-kisin ari bakimi

Çıkmaya hazır karniyol kızlar.


Biz her ne kadar desteğimizi esirgemesek te bazıları yolunu bulmuş :)


aricilik nedir?

MaşaAllah...
Arılarımdan özellikle nasıl olacağını merak ettiğim hatları kendi haline bırakmıştım.

Geçen sene performansını beğendiğim analardan erkek üreteceğimi (BU HABERİMDE BELİRTMİŞTİM).

Arılarımızın bal dönemi ve yaz sezonununda başarılı olması önemli bir konu. 
Ancak sonbahar, kış ve ilkbahardaki üreme durumları da kesinlikle kalitenin anahtarıdır.

Yavrulu bir çıta vermeden sadece kek, şurup ve varroa mücadelesi yapılarak kışa giren ve beklentilerimizi karşılayan kovanlarımız erkek üretimi için ayrıldı.

aricilik isleri

Bunlar ilk erkeklerin görüntüsü.

Aslında Mart başı bu halde idi. Şimdi kapanmış olmaları gerekiyor.
İlerleyen günlerde vakit buldukça sizlerle paylaşırım.


2015 SEZONU İÇİN ANA ARI SATIŞIMDA BANA DESTEK OLAN DOST VE MÜŞTERİLERİME ÇOK ÇOK TEŞEKKÜRLER.


Ali TÜRK damızlık ana arı.
Bende iki tane damızlığı vardı, biri gitti.
Damızlıkta da durumlar aynı, kışı kendi çabaları ile çıkarması taraftarıyım bu ana da başardı.



Bunlar da o ananın yavrularının renk uyumu; öğrenemedi gitti, çoban işi bu kadar oluyormuş :))


Bursa Hasköy yakınlarında üzüm bağlarından görüntü.


Başka bir arazi. 
Düzenli çalışmalar her zaman başarıyı getirir, ancak hükümetin tarıma gösterdiği ehemmiyet hiç etkisini göstermiyor.
Kısacası tarım bitme noktasında.


Bu ağaçların meyvelerini pazara hazırlamak o kadar meşakkatli ve masraflı ki!


Uludağ, köy çıkışından başka güzel görünüyor.


Ceviz aşı zamanı geldi sayılır, biz hazırlıklara başladık.


Kızılcıklar çiçeklendi.


Ballı baba çiçeği.

Geçen gün 2012 yılı Mart ayı resimlerini kontrol ettim 30 Martta erikler açmaya yeni başlıyordu bu sene ortalama 20 gün erken açtı.
Her ne kadar sert bir kıştan çıkmış olsak da, bahar geldi kapıda...


Kış sonrası kovan aktarımı.


Bu da bizim evcil olan şehirli arılarımızdan biri....


9 yorum:

Unknown dedi ki...

Geçen sene 5 ana arı aldım denemek için. Analar söylenenden 1 ay sonra geldi. Kargoda biri öldü sonra değiştirdiniz. Değişen anayı kovana kabul ettiremedim, ne yaptımsa kestirdim. Diğer dördü kabul edildi. Ama kış girmeden, 2-3 ay sonra ikisini yine kestiler. Neyse dedik nasıl olsa 2 tane daha var derken kış çıktı bahar geldi 15 gün önce aynı zamanda 2 tanesini de kestiler. Ana arı satanlara böyle bir eleştiri yaptığımda hatayı hep alanda ararlar. Ama araştırıldığında ya da eski arıcılara sorulduğunda bunun çiftleşmede erkek arı sayısının yetersiz olduğu ve alınan sperma sayısının az olduğu görülecektir. Size tavsiyem bu işi devam ettirmek adına arılığınızda bol erkek gözlü çerçeve bulundurmanızdır.

miriliburak dedi ki...

Mustafa bey keşke hiç ana üretimi yapmasaydım da sizin gibi biri ile alış verişim olmasaydı dediğim nadir kişilerdensiniz.
Bir ana arının kaç erkekle çiftleştiğini ne kadar sperm depoladığını ben nereden ve nasıl bileceğim. Sanki size gıcıklığım varmış da bilerek yapmışım gibi yazıyorsunuz.

Size daha öncede bu husus için telefonda bilgilendirme yaptığımı hatırlıyorum. Lakin inatla aynı sorununuzu bana yüklüyorsunuz.

Sizinle beraber aynı zamanda gönderdiğim diğer kişilerde neden sorun yok?! isimlerini yazmıyorum ve o kişiler yine sipariş verdi.

AMA BEN SATTIĞIM TÜM ÜRÜNLERİMİN ARKASINDAYIM. BU SENE BAHARDA İLK ÜRETİLEN ANALARDAN SİZE TEKRAR GÖNDERECEĞİM İNŞALLAH ÖMÜRLERİ UZUN OLUR DA TEKRAR SORUN YAŞAMAYIZ...



ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih hayırlı sezonlar diliyorum.

Ana arı üretim ve satış çok zor işlerden birisidir.

Sen daha yenisin, dur bakalım daha neler göreceksin.

Aynı şikayetler tüm ana arıcılar için var olacaktır.

Ana arı alan kişiler önce eşekten bir düşmeli...

Sadece alıcı değil birde ana arı üretip satmasınlar, sadece hediye versinler yeter.

Bizim eski arıcılarımız nedense her şeyi biliyorlar, bir biz öğrenemedik bu işi.

Kendimden örnek vereyim, bir tarafta benden aldığı analar ile başarılı olanlarla öbür tarafta acayip başarısızlıklar, yan yana...

Başarılı olanlar nasıl oluyor, başarısız olanların hataları nedir göremiyoruz, dolayısı ile anlatılanlara kalmaktayız...

Bize 2008 yılında Almanya'dan 14 ana arı geldi.
5 Tanesini Muhteşem abi ile bana kaldı.
Bize kalanların hiç birisi 2009 yılına çıkmadı.

Toplamda ise 14 ana arıdan 4 tanesi 2009 yılına çıkmıştı.
Biz oradaki ana arıcıyı suçlamayıp ertesi sene yeniden ana arı aldık.

Karşı tarafı suçlamak nasılsa çok kolay...

Arıcılık, sadece körük maske alıp ben arıcıyım demekle olmuyor....


Sağlıcakla kal.

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Yorumda bir şeyi bahsetmeyi unuttum bir çok kişi bunu biliyor, isim yazmam yanlış olur. 2 Yıl öncesi arıcılar yurt dışı gezisine gittiler. Gezide bulunanlardan birisi ana arı üreticisiydi...
Almanya dönüşü 10 adet değişik anacılardan karniol ana arı alıyor, bahara hiç birisi çıkmadı...

Bunları üst üst koyduğumuzda bu hüsranların mutlaka bir açıklaması kesin vardır ama ana arıcıyı suçlamak en kolayı....

Sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Ali abi laf söylemek çok kolay, maalesef anlamak zor.

Kişilerin ne yaptığı ne ettiği ne dediği aslında sorun değil. Keşke eleştiriler yapıcı olsa da bende hatalarımı görüp tekrarını nüksettirecek hususlardan uzak dursam önlemimi alsam.

Ukraynadan özel ana getirtmiş bu ana da ölmüş elindeki diğer analardan da ölenler olmuş vs. bu kısımlar önemli değil.
Şimdi Türkiye'de ki diğer firmalara bunu diyebiliyorlar mı veya dediğin gibi avrupada ki bir üreticiye arkadaş senin gönderdiğin analar öldü ver hesabını diyebiliyor mu?
Diyemez, zaten dedirtmezler. En başında satan yer diyor ki kargo ölümleri ve diğer problemler bizi ilgilendirmez. Kısacası parayı ver anayı al ana ne olursa olsun. Bu sene 2 adet safım yolda öldü. 230 Avro uçtu gönderen kişi üzgünüm onun telafi edemeyiz!

Ama ben bunu da dememişim bir yanlış olmuş olabilir diye düşünüp sattığım anaların arkasında olduğumu defahatle belirtiyorum.
Kimsenin "nefesine garantisi" yok iken biz ölen analarında sorumlusu oluyoruz kesilen anaların da kabul edilmeyenlerin de v.s. v.s....

miriliburak dedi ki...

Mustafa Zor dedi ki...

Gücenmece darılmaca yok Fatih Bey. Ben müşteriyim ve bir şey alıyorsam eleştiriyide yaparım kim yapacak yoksa, şakşakçılar mı? Telefonla geçen yaz görüşmüştük doğru. 1 ay geç gelen analardan, kargoda ölenin yerine gelecek ana arı da 1 ay geciktiğinde, dilenciye döndük bir arının peşinde, diye mesaj atmıştım, telefonlaşmıştık o kadar. Şimdi gelelim asıl konuya;
1). 2014 de 40 kovanlık kendimce bir arılığım vardı.
2). 5 tane sizin taktığınız adla Ali TÜRK arısı, 4 buckfast, 1 Ukrayna menşeli Karniyol ve 30 Kafkas.
3). 2015 de bahara çıkınca kalan 33 tane
4). Ölenler: 5 sizinki, 1 buckfast ve 1 Ukrayna menşeli özel Karniyolum (Kafkaslar hariç bunların hepsinin analarını başkalarından aldım)
5). 2014 de 14 tane Kafkasın anasını yenilemiştim ve zayiat şu an 0 (niye çünkü Mayıs ayında nektarın ve erkek arıların en kaliteli olduğu zamanda anaları yaptırdım)
6). Gelelim şimdi asıl soruya; bana gıcıklığınız yok vs vs, hikaye kısmını geçelim ve sizce bu analar niye ölüyor ? Ciddi ciddi soruyorum aynı zamanda Ali Bey'e de, Ana arıda herhangi bir sorun yoksa kendi yavruları bu anaları niye kesiyor? Tuttuktan uzun bir süre sonra kesiliyorsa analar, sizce de alınan spermayla alakalı değil mi? Varsa bir bildiğim, arılıkta erkek arıları çoğaltın diye tavsiye de bulundum. 5 de 5 ana da ölüyorsa kimin ne kadar verdiği sipariş beni ne kadar ilgilendirebilir. Blog sizin Fatih Bey, hoşunuza gitmeyen yorumları silersiniz kimse de görmez.
(BU ARADA BEN MÜŞTERİYİM FATİH BEY GEÇEN SENE DEDİĞİM GİBİ DİLENCİ DEĞİLİM. İŞ ARTIK ....YARIŞINA DÖNMEYE BAŞLADI. BAHARDA İLK ÜRETİLEN ANALARA MÜŞTERİ DEĞİLİM."Mustafa bey keşke hiç ana üretimi yapmasaydım da sizin gibi biri ile alış verişim olmasaydı" YORUMU DA HİÇ HOŞ DEĞİL. SATICI İNSANIN GÖNLÜ ALÇAK OLMALI.KAZANCINIZ BOL, İŞLERİNİZ BEREKETLİ, DUALARINIZ HAYIRLI OLSUN)

*************************************

Yorumlar tekrar tekrar geldiği için bir birine karıştı telefon görüşmemiz sonrasında bu şekilde yayınladım.

miriliburak dedi ki...

Mustafa bey ile telefonda görüştük.

Konuşmalarımız neticesinde tekrar ana arı gönderimi yapacağımı ilettim.
Erkek arı meselesi ise; 2014 sezonunda hiç olmadığı kadar erkek arı mevcudunun çok oluşuna rağmen bu kanaate varılması daha titiz davranmama vesile olacak...

Bizim şer düşündüklerimizde bile hayırlar olduğunu görmemiz gerekiyor...

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Şehirde Karniol....Başkası da olamazdı ki zaten ....

Senin bu ticaret işini kıvıracağına olan inancım arttı.

Eleştiriye gösterdiğin hoşgörü takdire şayan.Alıcı ne kadar haklıdır onu bilemem ama Mustafa bey'in gösterdiğin bu anlayış ve sabırdan sonra sana teşekkür etmesini beklerim.

Hakaret ve kasıtlı bir eleştiri olmadıkça , her görüşe saygı duymalıyız.

SLM ve Muhabbetle.

miriliburak dedi ki...

Yusuf abi selamlar;

Müşteri; şahsen her zaman haklı olabilir, hakkını da isteyebilir veyahut bir talepte de bulunabilir.
Kaliteye ulaşmak için şarttır.
Ticari maksatlı düşününce de böyle olması gerekmiyor mu?.

Başka bir kişiye karşı mahcup olmamam için gösterdiği tepki sebebi ile bilakis Mustafa bey'e ben teşekkür ediyorum.
Ve artık yorumlarda da isminin telaffuz edilmemesini istiyorum...

Hayırlı günler dilerim...