KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

17 Ağustos 2010 Salı

peteklerin bir kısmını aldım


Hayırlısıyla kalan balları almak nasip oldu. Bu arada halen çok güzel bal akımı var. Bloğu olan arı dostlarının hasat resimlerine bakıp neden daha çok çekmezlerki derdim ama işe başlayınca resim filan insanın gözü görmüyor birde aç karına susuzlukla birleşince iftara işeri yetiştirme telaşı ile bir kaç kare alabildim.
12 kovanım full çalıştı ama ben ancak 8 kovandan 30 çıta bal alabildim sonradan bu sene mayıs ayında böldüğüm koloniye baktım 2 çıtada ondan çektim daha vardı ama almadım.
Bilmiyorum benmi hatalıyım hani onca emeğe bu kadar bal az ama eski 2 kovanımdan bu sene toplamda 15 çıta aldım bunlarla ilgilenende benim ve o kovanlar hala çok iyi bal çekiyor sabahları güzelde çiğlenme oluyor. Bal olmasa o kovanlarda da olmazdı.2 kovan 15 çıta ve hala peteklerde epey bal var dokunmadım. Bakalım kalanların üzerlerini tamamlasınlar 25 çıta civarı daha alınabilir.
Yazık çok kişi aldı bu arılardan ama genel olarak bal problemi sözkonusu birde oğul problemi 2. kata çıkan arıyı tutmak çok zor böl parçala nafile 14 çıtalık kovanı 5 e böldüm ancak bıraktılar varın siz düşünün.

görenler reklam zanneder öyle bir yaklaşım oluyor kanımca. firmanın reklama ihtiyacı yok bilenler bilir.



Cevizler oldukça iyi İNŞAALLAH bunlar yüzümüzü güldürür :)


kavunlar büyümüşler ama kuşlar rahat bırakmıyor.

Cümleten bol ballı ve sağlıklı arılarınız olması temennisi ile.

2 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Burak Bey.

Hasatın bereketli olur inşallah.Tabii sağım kazanında hayırlı olsun.Kim ne derse desin arılarımızı ıslah etmeye devam etmeliyiz.Arılarımızdan bal alamadıktan sonra neden besleyelim ki.

SLM ve Muhabbetle...

miriliburak dedi ki...

wealeykümselam.

Amin abi cümlemizin hayırlı ve bereketli olur İNŞAALLAH.
İşin içine girmeyince bişey öğrenilmiyor size katılıyorum her zaman en iyisini yapma taraftarıyım düzelecek biiznillah.