KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

26 Ağustos 2010 Perşembe

karakovanın meşhur balı


Abimin karakovanı açtık 8,10 kilo civarı petekli bal aldık hamdolsun bir eve yeter. Gördüğüm kadarı ile petekler fazla dolu değil iyi bir çalışma olmamış. Arı nüfusu yeterli değil kanımca. Aynı şekilde fenni kovandada iş yok 3 kat vermişti ama arılar neredeyse bitmek üzere. Acaip varro var üzerlerine ve yavru çürüğü benzeri hastalık başlamış. Şimdiden sonra yapacağı müdahale ne kadar etki eder artık bilmiyorum. Sonu iyi değil.

Meşhur dedim lakin bana göre fenni kovanda üretilen bal daha güzel oluyor zira istediğin kadar temiz peteğe bal depolatabiliyorsun ama bu kovan öyle değil. Ancak herşeye rağmen bizim topluma bunu anlatamayız karakovan balı denilince ne kadar para istersen iste alabilecek biri çıkar mutlaka :)
Neden böyle söylüyorum karakovancıları kötülemek maksadı ile değil tabiki amacım şu, temiz petekteki balı yemek daha lezzetli olmalı en az 3 kez yavru çıkan peteğin bi acaip tadı oluyor.


Görüntü güzel ama ben pek hoşlanmadım.





Bu da süzme balımız.

Ali abinin gönderdiği anaları kovanlara vermiştim bana dediği şekilde veremedim zira karanlık yer yok birde eve götürmeye kalkarsam epeyce zor bir iş olacaktı hayırlısı bakalım İNŞAALLAH kabul ettiririz.


detayları ilerleyen günlerde paylaşırız İNŞAALLAH.

cümleten sağlıklı ve bol ballı arılarınız olması duası ile.

Hiç yorum yok: