KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

9 Ağustos 2010 Pazartesi

Hala sağımı yapamadım


Daha önce olduğu gibi kovanları karıştırmıyorum sadece oğul problemi olan kolonileri kontrol edip kapattım diğer kovanlarıda üstten bal durumlarına bakıp geçtim.





Sonuç olarak bal gelişi hala güzel ancak hep bahsettiğim olay devam etmekte. Bazı kovanlar heryere balı depolarken bazıları karınlarını zor doyuruyor. Hafta sonu makinayıda aldım artık ramazan da sağımı yapacağız İNŞAALLAH.
Özellikle denedim bu akımda bal stoklamayan kovanlara şurup verdim nereye gitti bu kadar şurup :). Ali abi ana arı gönderirse bu kovanlara vereceğim. Korkum ise çirkef bir cins olduğu için verilen anaları kesmesinden çekiniyorum.


Bazı çıtalarda anaya yumurta atacak yer azalmış o kadar yoğun polen geliyor.



Üstteki poleni epey inceledim ama ne tür bir çiçekten aldığını çıkartamadım. Çok şeffaf  ve ıslakmış gibi duruyor.

Çevredeki çiçek durumu hala çok güzel. Kekikler daha yeni çiçekleniyor.


Korungadaki durum böyle arılar keyifle çalışmaktalar.



Geven otunu yoldan geçerken çektim. Yukarıya doğru epey var.



Elimde gördüğünüz 2010 model keklik palazı.Cevizlere giderken yolda kalabalık bir sürüye denk geldim. Bir tanesini nasıl olduysa yakaladım. Bir haftadır evde duruyordu hasta sakat olma ihtimaline karşılık kafeste beklettim hafta sonuda yakaladığım yere gidip bıraktım.

Cümleten bol ballı ve sağlıklı arılarınız olması duası ile.

6 yorum:

Fuat Gencal dedi ki...

Hayırlı Ramazanlar. Mevlam Ramazan ayını hakkıyla tutan, yaşayan kullarından eylesin.

Saygılarımla.

Ahmet ACAROĞLU dedi ki...

merhaba burak bey blogunuzu takipetmekteyim daha önce tanışmamıştık ama ben sizi gıyaben tanıyorum sitenizdeki ve forumdaki yorumlarınızdan arılarıların ayagındaki polen dediğiniz şey bana propolis gibi geldi kendi arılarımdada bi çok kez denk geldiğim bir durum arılıkta bir yere bir parça propolis koyarsanız arıların bunu ayaklarına depolayıp çekerken bu şekilde göründüğünü gözlemleyebilirsiniz bende sizin gibi ufak çapta arıcılıkla 2 sezondur ugraşıyorum hasadı fazla geciktirmezseniz iyi olur ben gecen hafta yapmamanın bedelini nerdeyse kovan başı 5 kg bir bal kaybıyla ödedim slm ve muhabbetle.....

Mirili dedi ki...

Fuat Abi Hayırlı Ramazanlar Hz. ALLAH c.c. en güzel ibadeti yapmak hepimize nasip olur İNŞAALLAH.

aleykümselam.
Ahmet Bey Propoliste olabilir o kadar ayrıntılı gözlemleyecek vaktim olmadı. Hasat işini hep erteledim ama sürekli bal geliyor. Petekler 3/2 sırlansa alıyorum. Eş dost kalabalık olunca kendimize kalmıyor bal.Kovanlarda çok az sırlı petek var sırlananları da sürekli alıp isteyenlere veriyorum.
Hayırlısı bakalım haftasonu duruma göre yapacağız artık.

ŞÜKRAN dedi ki...

Bloğunuzda çok güzel uğraşlar yaptığınızı gördüm, inşallah herşey dilediğiniz şekilde gelişir daha bol zamanımda incelemek üzere favorime aldım sizi.. Bal bizde özellikle eşim çok severiz. Başarılar..

Mirili dedi ki...

Şükran hanım çok teşekkürler ediyorum sağolunuz İNŞAALLAH hepimiz istediğimiz başarıya ulaşırız, biiznillah.

ALİ TÜRK dedi ki...

Arının ayagındaki polen degil, o propolisttir. Bu ropolisi genelde karniyol cinsi arılar getiriyor. Ben bu konuda eskiden bayagı bir araştırma yaptım, kırmızı propolist getiren analardan anaarı ürettim analarına çekmediler.
Şimdi anlıyorumki,ırk melezleştikçe degişik tepkiler veriyor.
Şimdi bu konuyla alakalı bir sürü resim çektim, tüm karniyolarda bu renk propolist var, aynen senin gibi bende propolist oldugunu bildiğim halde arının ayagında resimledim.

Bu renk propolisti kafkas arısı kovana hiç getirmez.
Kal sağlıcakla.