KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

19 Eylül 2010 Pazar

Arılardaki son durumlar ve kış hazırlıkları


Bazı durumlar moralimi bozmuyor değil. Bilindiği gibi arılar bu dönenmlerde ana değiştirmeye kalkışır ve genelde başarısız olurlar benimde 2 kovanda böyle bir sorun olmuş gerçi o kovanların böyle olacağını farketmiştim ama çok sert oldukları için ana vermek istemedim varroa mücadelesini laktik asit ile yapmıştım bu kovanları açmanın imkanı yok mübarek dokunduğu yerden yapıştırıyor. Ne haliniz varsa görün deyip 2 kg yakın keklerini verdim çıtaların arasına laktik asit püskürttüm kovanı kapattım. ( Kek deyince burdan belirtmek istedim;  malum yeni olduğumuz için keki nerede yaparız pudrayı nasıl ayarlarız diye epey düşünmüştüm meğer Bursa Arıcılar Birliğinin böyle bir hizmeti varmış bir çuval şekeri götürüyorsunuz pudra haline getirip isterseniz orada kekini yoğurup alıyorsunuz. Zühtü abiye teşekkürler ediyorum).

Bütün kovanlarıma keklerini verdim ama kanımca kek işinde 15 gün geç kalmışım buda kovanların içerisindeki arı nüfusunun epey düşmesine sebep olmuş doğal olarak ana arı çok çıtaya yumurta atmıyor halbuki 15 gün öncesine kadar çok güzel bal akımı vardı hatta acaba 5 10 çıta daha bal alabilirmiyim diye düşünmüştüm. Notlarımızı aldık seneye nasip olursa uygulama bu şekilde olacak en geç temmuz 15 balları alıp keklerini vereceğim ve varroa mücadelesi temmuz ayında yapmak lazım çünkü bazı kovanlarda epey varmış.



Ali abinin gönderdiği ana arıların yavruları çıkıyor kiminde çıkmak üzere. Arı saldırgan olunca bakımıda zor oluyor vazır vızır tepende dolanırken insan sağlıklı düşünemiyor ki o çıtada ne var bu çıta ne olmuş bakılacak ama imkanmı var eldivenlere resmen yapışıyorlar maskeye o kadar çok arı saldırıyorki bunalıma sokuyorlar. hadi ben bi şekilde katlanıyorum ama çevreden artık kimse geçemez oldu çobanlar suya gelemiyor ya varmı böyle bişey.
Bir baş belasıda arı kuşları geçen gün akşam üzeri epey toplamışlar karşıdan çobanın biri görmüş demesine bakılır ise 100 üzerinde kuş 1 saat dolandılar karınlarını doyurup gittiler dedi :( Beni niye aramadın bilse adam telefonumuzu arardı verdik numarayı bakalım ararsa ...!


Bütün çekmeceleri kapatmıştım girş çıtalarının küçük olanlarını da taktım. Dikkatimi çeken güçlü bir kaç kovandaki yavru durumuna rağmen içeride dolaşan arıların azlığıydı demekki onlarda arı kuşlarına yem olan kovanlarda. Bende düşünüyorum bu kovanlarda o kadar arı olmasaydı bu yavrular nasıl kapanacaktı. mecburen fazla kapalı yavruları zayıf veya yan kovana aktardım yoksa bu gecelerde sorun olmaması içten değil. Vaybe ne zararlı bir kuşmuş bir kovanda hissedilir derecede arı eksiltmek çok şaşırdım. Demekki 100 kuş 3,4 bin arı mı yedi yaw...:(


Karniyol anların yavru durumu. Bu çıtayı epey kaplamış. Keki geç vermenin büyük etkisi var.


Gelen bal görünüyor ve arılardaki kalabalık durum göz dolduruyor tabi tüm kovanlar için geçerli değil. Bu sene bölünen kovanlar güzel gelişti lakin arılar bana 6 km uzaklıkta gidip gelmek ve çalışmak birde işi bilmemek bazı hatalara düşmeme sebep oluyor hayırlısıyla kışı çıkartırlar biiznillah.


Polen olan arı net görünmesede karşıdan bakınca belli oluyor her kovanda 20 30 arıda böyle dolgun polen vardı İNŞAALLAH baharda da böyle polen getirdiklerini görürüz.

çevremde kovanları sönen arıcılar var kek vermelerini şimdi verilen şurubun akşam üzeri çok az vermelerini aksi takdirde kovanlarının yağmalancağını anlatıyorum kovanlarında varro mücadelesi yapmalarını bunun duman veya herhangi bir otla geçiştirmemelerini isterlerse yardımcı olabileceğimi söylüyorum ama millet hadi canım sen ne anlarsın havasında kendileri çok anladıkları için şimdiden 10 kovanı 5 e düşen 3 kovanı komple sönen... kimseye akıl vermek veya ukelalık etmek değildi maksadım gerçekten yardımcı olmak istediğiniz zaman size hadi len ce davranılması can sıkıcıymış.

İşlerim çok yoğun geçiyor bu aralar Hz ALLAH hepinizin yardımcısı olsun yaptığınız işlerde başarılı olmayı cümlemize nasip etsin...

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

sayın Mirili,hata yaparak öğrenmek kalıcı oluyor,ufak tefek yol kazaları olacaktır.İnşallah uğraşılarınız sonucunda istediğiniz başarıyı yakalarsınız,kolay gelsin

miriliburak dedi ki...

Haklısınız bazı kazaları göze alarak çıktık yola. Hayırlısı zamanla herşey yoluna girecektir biiznillah...