KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

12 Mart 2018 Pazartesi

Bahar geliyor işler hızlandı


بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.


Bu yıl sezon çok hızlı başladı.


Arı mevcutları epey çoğaldı maşaallah.


Bu ana çok çok özel bir hattan üretildi.


Birkaç gün içerisinde arı olmayan yerler arı ile doluyor, bu demek oluyor ki; artık günlük iki bin ve üzeri arı doğumu başladı.


Erkek arı ürettiğim kolonilerimi proteinli ve ballı kekler ile besliyorum ki; erkek gözlerini şurup basıp, anayı yatırmasınlar.

Benim arılığımda en çok erkeği damızlıklar üretir.
Yumurtalar çatladığında diğer kovanlara verip, tekrar boş petekler girerim ve bu sürekli devam eder.
Damızlık anaç, özellikle suni tohumlama olanlar çok yumurta atıyorlarsa, erkek çıtaları sıkça verilmeli ki spermleri bitmesin.

Anayı rahat bırakırsanız kesilebilir.
Bunun için 3-4 çıta civarına geldiğinde, anayı bir çıta arısı ile beraber başka kovana alın ve böylece hem yeni bir bölmeniz olur, hem de damızlığınızı frenlemiş olursunuz.


Bucfast damızlıklarımın biri.


Resimlerin tamamı 5 Mart gününden.
 Eylül ayında vermiş olduğum sarı arılar halen yaşıyor.
Geneli polen getiriyordu. 


Eskiden Bursa'da kek temin etmek zor işti.
Birliğe gidip kendiniz yapacaksınız veya içini bilmediğiniz kekleri alıp vereceksiniz.



Ne zamanki Yasin bu işlere girdi, kendi açıma nefes aldım.
Şimdi içine ne katacaksam; baldır, polendir götürüyorum, Yasin paketlenmiş olarak kısa sürede veriyor.
Veya elinizde hiç bir şey yoksa, siz nasıl istiyorsanız ona göre ürettirip alabilirsiniz.
Ona da vaktiniz yoksa, hazır yaptığı keklerden alabilirsiniz.
Üstteki kekler böyle bir üretimden.
Arı güzel yedi ve çekmecelerde zerre kırıntı yok.


Bu petekler geçen yıldan kalma.
Gelişen kolonilere veriyorum, hızlıca erkek ve işçi atılıyor.
Petek böyle karışık olduğunda erken baharda arılar daha güzel işliyor.


Elaziz'de doktorumun arıları kat ister hale gelmiş, maşaallah.



Bildiğiniz gibi Konya'dan Seyyit Hocam ana kutuları için plastik çıta üretmişti.
İlk çıtaları kutulara verdim.

Plastik çıtaya petek takmanıza gerek yok, bu şekilde mumlamanız arının tutunması için yeterli oluyor.



Çok kısa sürede petek örüldü ve ana yumurtlamış.


Arının sarmasında veya petek örme durumlarında herhangi bir sorun görmedim.
Plastik olduğu için arının sarıp sarmayacağı konusundaki endişeler yersiz.


Normal petek ile plastik peteğin pek bir farkı yok.
Plastik olunca saklanması, peteği muhafaza etmesi de kolaylaşıyor.


Plastik çıta olunca bu görüntüler ortadan kalkacak.
Hem yavrulu petekler, hem de ballı olanların duvara yapıştırılması da bu sayede önlenmiş oldu.


Bahar adı gibi güzel.
Etrafı seyretmeye doyamıyorsunuz.


Arılar poleni bol bulunca muhtemelen çok çalışıyorlar.
Elimde dinleniyor.


Mini petekler rengarenk.


Kovan aktarınca şaşırdı garipler, her yer polenli arı oldu.
Renk cümbüşü.


Ruşetler Maşaallah birden doluyor.

Artık bazı şeylerin aşılması da gerekli.
Karniyol arısının F1'i ile damızlığı ve bunların melezlenmesi gibi noktaları halen aşamadık.

Damızlık, adı üstünde DAMIZLIK.

Damızlık; tosun, koç, teke.
Bunları neden alırsınız bir düşünün.
Veya çeşit değişimi için damızlık ağaç kalemi.

F1 ana arı, anlaşılır haliyle; ana saf, baba belirsiz, yumurtlayan ana arıya verilen koddur.
-
"Aynı türe ait arının genetik bakımdan kendisi ile yakın akraba olmayan başka bir arı ile çiftleşmesine F1 melez arı denir."

Efendim "ama karniyol ana, karniyol erkek ile çiftleşirse daha iyi oluyormuş."

F1 arımın ne ile çiftleştiğini ben nereden bileyim?!

Böyle sorular karşısında yoruluyorum.

Şu denilse; "arkadaş ben doğal olarak izole bölgede çiftleşmiş ana arıyorum ve bu analar, kendi ırkı olan erkekle çiftleşmiş olacak".
O zaman denir ki; Haziran ayını bekleyin, izole bölgede çiftleşen anaları vereyim.


(Damızlık adayı izole anaçlar )
Bu yıl fiyat düşük olsun diye uğraşıyorum, olacak biiznillah. 
Şimdilik izole bölge anaçların fiyatını yazamıyorum.

Damızlık adayı, suni tohumlama anaçlar Mayıs teslim: 750 tl.
(arılı 1250 tl)

Bucfastlar izole olanlar da aynı şekilde zamanı geldiğinde haber ederim almak isteyenler isim yazdırabilir.

Suni yapılanlar ise 1000 tl' dir (arısız).


Nasreddin hocanın dediği gibi "parayı veren düdüğü çalar"

Önceki yıllarda ses etmedim, isim yazdırmak isteyenleri de yazdım.
Fakat teslim zamanı gelince telefonuma cevap vermediler.
O yüzden almak isteyen ücretini yatırır sıraya alırım zamanı geldiğinde de biiznillah gönderilir.


Bal olmuş helva.


Kovan kapağındaki sacın kenarından çuvala su sızmış.
Sürekli ıslaklığı içeriye yaymış, kovanın geldiği durum.
Eğer kontrol etmemiş olsam, arı telef olup gidecekmiş.


Videoyu çeken Sinan, kendi daha meraklı :)



Kutuların dizaynını ayrıca bir video ile anlatmayı düşünüyorum.
İlk imalatını 2014'de yapmıştım önceleri baharda ana üretimi için yapılan ahşapların yerine düşünmüştüm, iki yıldır ise güzel arı kışlıyor.

Hoş bir sezon geçirme teraccisi ile.


6 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba Fatih bey. Iki sene once sizden ana almıştım nazar degmesin hala harika çalışıyor hatta dun kat attim ariya. Bu sene karniyol f1 lerin fiyati ne olacak? Ilk teslim ne zaman olur?

miriliburak dedi ki...

Merhaba maşaalah bereketli olsun
Mayıs ayında olur inşaallah adet şimdilik 100tl.

Unknown dedi ki...

Tamamdır ilk üretilenlerden 1 veya 2 tane alacağım bu sene. ön kayıt yapmaya gerek var mı ? Kolay gelsin güzel ve verimli bir sezon dilerim...

Yasinin Arıları ve Hayatı dedi ki...

Sezonun bereketli olsun.
Yaptığın güzel işlerde muvaffak olursun inşallah abi.
F1 karniyol için sıra bekleyenlerden biri de benim :)

miriliburak dedi ki...

Mayıs ayında görüşelim

miriliburak dedi ki...

Amin hepimiz için iyi olur inşaallah vakit gelsin analar hazır olduğunda gönderirim inşaallah