KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

27 Mart 2018 Salı

Ana arı üretim çalışmaları ve sezon durumları


بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.


Ana arı kargo ile istenildiğinde kesinlikle hiç bir sorumluluk kabul etmiyorum. Bunları daha önce de yazdım, ana arı koloni ortamından uzaklaşıp ne kadar uzun süre kafeste durursa ömrü o kadar kısalacaktır. Sırf daha hızlı olması için masrafını üstlenip otobüse veriyorum.


Bir de anayı kabul ettirdik kesildi veya kışı çıkaramadı diyenler oluyor. Arının durumunu, sonbaharda ne yaptığını soruyorum, maddi durumum iyi değildi o yüzden kek veremedim, memlekete gittim bakamadım, işlerim vardı ilgilenemedim vb. diyor. Arıya bakamayacak kişi neden bu işi yapar ki?. Anayı verdikten sonra gelip bakımlarını da mı biz yapmalıyız.

Arısının söndüğünü iddia edip, arıma bir sürü bahane bulup, tüm yükü anaya yükleyip, devamında telafi edilmesi bekleniyor. Telefonda yanındaki arkadaşlarını şahit gösteriyor, devamında ise arkadaşı arayıp yalan söylediğini, o kişinin arısına hiç bakmadığını, sağ kalan arıların da benim arılar olduğunu söylüyor.


Bazıları damızlık yumurtası ister verirdik. Artık o da olmayacak. Çünkü şahsıma birebir "verilen yumurtalardan ürettiği anaları sattığını veya dağıttığını" söyleyip tekrar isteniyor "olmaz" deyince de düşmanlık derdine düşüyorlar. Yok efendim falan damızlığın kızları saldırganmış, şöyleymiş, böyleymiş. İftira atıp vebal aldığının farkında mısın?
Bu güne kadar eline böyle bir damızlık yumurtası geçmemiş, bir daha da geçip geçmeyeceği meçhul iken, gösterilen bu iyi niyeti ne hakla kötülüğe kullanırsın.

Şahsen kimseyi kullandığım yok, birine yakın olayım da menfaat elde edeyim düşüncem hiç hasıl olmadı, kişinin fikri neyse zikri odur denilir ya; millet kendi menfi çıkarları için yaşıyor, bizi de öyle sanıyor. Be adam, yılda 10-15 000 € harcayıp her türlü damızlığı edinen ben, her türlü alet edavatını para verip alan ben, reklam ve bilgi için mi insanları kullanacağım. 
Hadi oradan sende! herkesi kendiniz gibi beleşçi mi sanıyorsunuz.



Sonuç itibari ile bu günden sonra, hiç ama hiç kimseye ne larva ne de yumurta vermeyeceğim.
Her türlü ana veya arı almak isteyenler, eğer tereddütleri var ise gelip anaları arıları yerinde görerek alabilir.
Ben sadece ürettiğimden sorumluyum, ne ölmesi ne de yaşaması benim elimde değil. 
Hiç bir şekilde (sadece otobüste anormallik olması kabulümdür, kaza vs. gibi) telafi edilmeyecektir.
Alacak olan kişiler bunları göz önünde bulundursun.
"Aman sende, bir şey olursa gönderir" ibaresini aklınızdan çıkarın.
Ha Avrupadan almışsınız, ha benden, değişen tek şey üretim yerli.
Benim kalitemi bilen bilir. 



Bu yıl beklediğimden daha hızlı maşaallah.

Şimdiden transferler hatta suni tohumlama için çalışmalar başladı.
İşlem gören anaların yavruları doğduğunda göndereceğim.

Şu kısma da yeri gelmişken açıklık getirelim.

Hem kış çıkışı hem bahar anaları için verilen tarihleri lütfen dikkate alınız.
Zira Mart 20'de göndereceğim dediğim anaların bir çoğunu Şubat ilk hafta gönderdim.
Hangi tarih demişsek o tarihte arı da ana da biiznillah hazır olacaktır.
10 gün önce hazır olsa da gönderim yapılmayacak.
Bundan ben değil, sizler kârlı çıkarsınız.



Damızlık kızları.




Bahar yavrusu bir başka oluyor.

Polenin nektarın en bol olduğu dönem.



Damızlık anaları baharda yavaşlatmak için petekleri komple alıp yerine ham mum veriyorum.

Bu sayede hızlıca örülen petekler yavru ile doluyor.
Duruma göre bir kapalıyla anayı alıp arıyı bölüyorum.



Kutular iyice sıkıştı.



Böyle yavrulu olanları alıp yeni kutucuklar oluşturuyoruz.



Bucfast ana arı.




Baharda eğer ayaz olmazsa çok bereketli bir yıl olacak gibi görünüyor.
Cevizde aşı zamanı geçmiş değil daha yeni geldi.



Her yıl daha da gelişiyorlar.




Yaklaşık 10 gün önce çekilmiş bir resim.
Damızlık erkek arılar maşaallah iyi gelişti.
Daha erken olmasına rağmen 10-12 gün gibi sürede olgunlaştılar.
Verilen besin takviyesinden midir, baharın güzelliğinden mi anlamadım.
Eğer besin takviyesi ise yaşadık :)



Sürekli hangi anadan üreteceksin?

Aha bundan üreteceğim.
Sadece bundan değil ama favorim budur.
Hattını sormayın.
Hem bilseniz ne olacak, bizden aldığı anaya bazıları utanmadan kendi adını verip satıyor nasılsa :)


Ana kutuları ile alakalı çektiğim video.


Acemi bir arıcı aradı körük nasıl yakılır diye soruyor.



Tava lezzetinde bir sezon diliyorum.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Fatih Bey Merhaba, iyi niyetinizi suiistimal ettikleri için gerçekten üzüldüm. Sizin ne kadar titiz ve hassas çalıştığınızı uzaktan takip etmememe rağmen biliyorum. Emek hırsızlığı ve kolaycılık gerçekten çok acı ve üzücü... heyecanla bu seneki F1 lerimizi bekliyoruz. ben çiftliğe bizzat gelip almak istiyorum. Bu arada Fatih bey F1 karniyolü 2-3 çerçeve arısı ile de satış yapıyor musunuz ? bu durumda fiyat ne oluyor bilgi verebilir misiniz ? çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Hakan Kayhan
Gemlik

miriliburak dedi ki...

Hakan bey merhaba maalesef biz ne kadar İşimize dikkat etsek de maksatlarını insanlar zamanla gösteriyor.
Mini kutu olan ana kutularını dolu şekilde yani 4 mini çıta yavrulu kutu ücreti dahil 220₺ içindeki arılar normal 1 çıtayı rahat saracaktır doğmakta olan 1 kapalı verildiğinde rahatlıkla güçlenir çoğu bölmeyi bu şekilde yapıyorum.
Bu yıl mutlaka bekliyorum, görüşmek dileğiyle iyi günler

Unknown dedi ki...

Fatih Bey , sizden alacağım F1 in kovana kabulünde sıkıntı yaşamamak veya yanlış bir şey yapmak istemediğim için sordum. şöyle bir şey mümkün olabilir mi ? benim 4 çerçevelik strofor ruşetim var ona arı bölüp sizin söyleyeceğiniz tarihte sizin oraya getirsem olur mu ? anayı kabul ettirdikten sonra alsam ? gerçi bunları yazarken de çok mu şey istiyorum diye kendi kendime hayıflanıyorum :) hatta bölmeye direk meme takarak da yol alabiliriz. sadece fikir olarak sordum olmaz derseniz başım gözüm üstüne :) Saygılarımla, Mutlaka ziyarete geleceğim, iyi çalışmalar dilerim...

miriliburak dedi ki...

Hakan bey önceki yıllarda dediğinizden bir çok arıcı faydalandı ancak önceki yayınlarda artık bu şekilde yardımcı olamayacağımı duyurmuştum eğer evet dersem herkese demeliyim üzülerek yazıyorum üretilmiş ana harici yardımcı olamayacağım.
Anlayışınız için teşekkür eder iyi günler dilerim

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Yasinin Arıları ve Hayatı dedi ki...

Selamun Aleyküm abi.
Üzüldüğüm bir nokta var, bu şekilde sizi yıpratıp bu işten vazgeçirirlerse ona yanarım.
Bu şekilde bir sürü insan tanıdım sadece arıcılık değil, insana faydalı ne varsa, tenkit ede ede zarar veriyorlar.
Oysaki bizler makinanın bir çarkları hükmündeyiz birbirimize faydalı olmalıyız ama nedense hep köstek oluyoruz.
Cenabı Hak şevk ve gayretinizi artırsın, işlerinizde muvaffakiyet nasib etsin inşallah abicim.

miriliburak dedi ki...

Wealeykümselam

Amin ilgi alakanıza teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

Fatih bey f1 karniol anaarı alabilirmiyim sizden üç adet. Balıkesir merkez deyim.

miriliburak dedi ki...

İbrahim bey 05322384403 telefondan ulaşabilirsiniz mayıs ayı içerisinde biiznillah teslim ederim

Unknown dedi ki...

Fatih bey çok teşekkür ederim. Yarın gün içinde ararım. Şimdi gece gece rahatsız etmeyeyim sizi. Allah kolaylıklar versin işlerinizde.

Unknown dedi ki...

Fatih bey merhaba plastik ana arı kutu çerçevelerini aldığınız seyit beye nasıl ulaşabiliriz

miriliburak dedi ki...

Merhaba
İrtibat numarası ‭0 (536) 292 35 14‬