KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

17 Şubat 2018 Cumartesi

Kışın arıcılık, bakımlı arılar


بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.


Bu sene kışı epey zaman bahar gibi yaşadık, fakat son bir kaç gündür havalar iyi soğudu.
Hatırlarsanız Eylül ayında sarı renkli arıları karniyol kovanına vermiştim. 
Yaşayan arılar halen var.
O sebeple kış arınızı Eylül ayında hazırlayın.


Resim ters olmuş.
Karniyol Perna hattı Avusturya.


Avusturya ve Almanya'nın bir çok izole alanlarının damızlığını üreten Perna.
İlk damızlığını 2014 yılında, onu da bir ahbap sayesinde, rica minnet ancak bir tanecik alabilmiştim.


Sonrasında bir kaç tane daha aldım. 
Arayanların sürekli bu zatın damızlıklarından istemeleri üzerine; önceki haberde bahsettiğim Aydın abi bizi kırmayıp; geçtiğimiz baharda yanına gitti ve üreticinin elinde olan en iyi damızlıklarından larva alıp, uygun izolelerde çiftleştirip, o ihtiyacımızı da giderdi.

Perna'da olduğu gibi, damızlığına erişemeyeceğim yer yoktur biiznillah.




Bazı damızlıkların son durumları; ana ve işçiler gayet sağlıklı, güzel de çalışıyorlar.
Kalitesinden emin olduğum bir anaç ve böyle anaçları kesinlikle yormuyorum.
Teslim ettiğim kişilere de tembihliyorum ki, çok yumurta attırıp ananın yaşlanmasını hızlandırmasınlar.
Bu arı 10 çıta olsa ne işinize yarayacak veya 30 olsa bal alsanız ne olacak? Bal alabileceğiniz bir sürü arınız varken böyle ele her zaman geçmeyecek kalitedeki anaları yormayın.



5-6 çıta civarı kışa giren arılar bir anda 2-3 çıta yavruya yattı, ilk yavrular doğuyor.



Erkek üreten kovanlarımı ayırdım, proteinli ballı kek ve balla besliyorum.



Bazı koloniler erkek kapatıyor.

Şubatın ilk haftası Bursa'da bunu da gördük.






Durumlar göz dolduruyor maşaallah.



Erkeği veya kızı kullanılacak damızlıklar ruşetleri dolduruyor, böyle giderse bahara iş çok. 

Epey kilo aldık, zayıflamak lazım :) 



Her yer ballı baba çiçeği ile dolu.



Fuardan sonra ziyaretime gelen Seyyit Ali abim ile epey sohbet ettik.
Aynı zamanda suni tohumlama aleti de yapıp satıyor.
Bilgi almak isterseniz telefon numarası 535 304 8085.


Kalite bu resimde gizli.




Kara kızım.




Kutuların yavru alanı.




Son durum.



Maşallah güzel yavru var.


 



Sonbahar bakımını tek geçerim.

Ekim ayında bu şekilde stok yaptırdığım kutular.
Şimdi yapılanların sonucunu görme zamanı.



Onca stoğa rağmen ikinci posta kekleri bitiyor.
Ne kadar iyi ve yerinde bakım yapılırsa, o kadar kafanız rahat yoksa çook turlarsınız ülkeyi :)


Geçen haftaları da cevizleri ilaçlama, gübreleme, budama işlerine ayırdık. 
İnşaallah verimli bir yıl olur.



Geçen yayında gezdiğim yerleri paylaşınca Orhaneli'de ki arkadaşlar bizi hiç paylaşmadın dediler.
Güzel bir çekim yapılmış izlemeye değer.

3 yorum:

Arıcı krali dedi ki...

Hayırlı bereketli bir sezon diliyorum başarı kıskannılmaz sadece izkeyerek öğrenerek hedefe doğru kosmak olmalı.

Yasinin Arıları ve Hayatı dedi ki...

Selamun Aleyküm abi.
Yeni sezonun hayırlı ve bereketli olsun inşallah.
Sizin gibi dürüst ve işinin ehli insanların arıcılıkla uğraşması beni çok sevindiriyor.
Cenabı Hak şevk ve gayretinizi artırsın.
Sizi arkadaşlarınızı sürekli takip ediyorum.
Isparta'dan selamlar.

miriliburak dedi ki...

Mehmet abi bu dediğin; kendisinden başkasının başarısını hazmedemeyip her karşılaştığına dostum diyerek işine geldiği gibi davranan karaktersizlerin yapabileceği şey değil. Onlar kıskanacak biz başaracağız biiznillah.


Aleykümselam;

Teşekkür ederim sağolun.