KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

12 Nisan 2017 Çarşamba

Arılarımız ve Akdeniz'de Bahar




بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.

damizlik carnica kralice

Karniyol Sklenar hattı.
2015 yılı üretimi, izole bölgede çiftleşmiş bir damızlık.
Artık damızlık diyorum, çünkü bu ana arının geçen yıl videosunu yükleyip deneyeceğimizi izah etmiştik.



Geçen yıl olduğu gibi, bu yıl da kıştan çok iyi çıktı.
Ondan üretilen kraliçelerin hem kışlama, hem de sakinlik durumlarının maşallahı var.
Yaklaşık 17 kardeşi mevcut ve istisnasız tüm kardeşleri böyle.


Serdar abi ile bir zamanlar (sanıyorum 2011'de) projemiz, bala gidecek tüm ana arılarımızı F1 yapmaktı.
Fakat o zamanlar kime söylesek, bize tepeden bakıyordu.
Ben, bize yapılanı yapmadım ve elimdeki damızlıkların kapısını herkese açarak cömertçe davrandığımı düşünüyorum.
Yine bize yapılan tersliklere rağmen kimseye madik atmadım, ben yediğim ekmeği de oturduğum insanı da yere düşürmem.
Çünkü rızkın hile, hurda ile elde edildiğine veya başkasının kayığı ile geldiğine değil; Hz. Allah'dan geldiğine inanıyorum. 
Sahip olduğum hiç bir şey zembille gökten inmedi.
Çalıştım, didindim, yalakalık değil, icraat yaptım, zorunuza mı gitti?! (sözüm meclisten dışarı)
  Hz. Allah, hamdolsun ki; bu azmimin sonunda, kolonilerimin hemen hemen tamamını F1 den safa dönüştürmeyi nasip etti.


Bahar hızlanıyor.
Yavru durumlarının maşaallahı var.


Geçen hafta Antalya'da idim.
Gitmeden bazı ruşetleri kovanlara aktarmıştım.
Verilen keki bu güçteki bir kovan iki günde bitirir.
Bal gelişinden midir nedir, kek bitmemiş.


Özel lisanslı kızlarımdan biri daha döktürüyor maşaallah.


Damızlık adayı yapay tohumlama anaçlar için hazırlanan yavrulu çıtalar.


Transfere başlayalı sanıyorum 15 gün oldu.
Bu memelerin anaları kafese bile alındı.


Bal verimi yüksek anaların erkeklerinin, sun'î tohumlamada kullanılması makbuldür.
Bizim analar maşaallah bahar balına başladı.


Sakin arıda tam olarak istediğim budur.
Şehir, gürültü yoğunluğu ve kuzu gibi uysal kızlar.


Bu görüntüyü görmek beni acayip ötesi rahatlattı.
Çünkü polen olmayınca arılar çaresiz kalıyor.


Yılın ilk polenini de hamdolsun aldık.


Bu damızlık özel olarak gelmişti.
Hakiki bir Lisanslı kızı.


Bucfastın siyah olanı mevcut fakat insanlar siyahına uzak duruyor :)
Her türlüsü, hatta daha neler neler var.


Antalya'da Hüseyin abi.
İlk ana arı üreticilerinden. 


Erikler olmuş.


Portakal çiçekleri.

Narenciye bahçelerinden dinmeyen, bitmeyen bir koku geliyor ve en güzeli, bu kokuyu sürekli derin derin içinize çekiyorsunuz.
Mis gibi kokuyor tüm sokaklar.


Kemer Tahtalı Dağında kar ve portakal çiçeği.
Bu koku için tüm Ege'yi dolandım.


Portakalların soyarken kabuğundan çıkan kokusu enfesti.


Levent abi (postacı), ile geçen yıl tanıştık.
Çay içmeden geçersem benim için sıkıntı oluyor.


Pazarda çiriş otu adıyla satılıyor.
Ispanak gibi pişirip üzerine yumurta kırdınız mı :))
Fesleğenini unutmayın.


Bilin bakalım bu nedir desem?
Patlıcanmış, "akdenize özgü" dedi pazarcı, bizi keklemediyse tabi.
Kilosu 15 tl imiş :)


Pazarda her şey taze, çoğu ilk üreticiden.
Neyi alacağınızı şaşırıyorsunuz.


Çilek tadında bir sezon geçirmeniz teraccîsi ile.

Hiç yorum yok: