KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

3 Şubat 2013 Pazar

Şubat ayı ne çabuk geldi


Arı dostlarına ve dostlarıma Selamlar;

Bu sene soğuklar az olması arılarımın erkenden yavruya başlamasına sebep oldu.
Üstteki resim 22 Ocak' ta çekilmişti.


Bu sene şu ana kadar hamd olsun sönen kovanım olmadı.
Ama bir kovan anasız kalmış onuda yanındaki kovanla birleştirdim.


Bazı kovanlar o kadar hızlanmışlar ki duvar çıtasında bile kapalı yavru vardı.


Eski arılarım da maskesiz arı bakmak bir yana etrafında koyun keçi sürüleri dahi gezinemiyordu.

Orhaneli' de sürüler kendi halinde, maşallah kimsenin umurunda değil eniştemin yonca tarlasına girmişler çobanı yok ben dışarıya kovalıyorum onlar yüzsüz geri geliyorlar.


Bugün polen renkleri sarı, turuncu, krem rengi olarak geliyordu.


Dut ağacını etrafını domuzlar güzel çapalamış :)


Elma aşılarım.


Süt eriği ve japon eriği aşılarım.


Geçen sene o tutmaz denilen eksenez cinsi asma aşısı :)




Cevizin olduğu kalemler geçen sene aşılandı.

Daha geride kalan dal ise bir önceki sene aşılanmıştı.


Ceviz aşılarımdan bir başkası.


Sürekli analizlerini yaptığım Olivin madenine ait bir taş.


Benim raziye kedicik.

Sabahları yolda karşılıyor bizi.

Bazen iş yoğunluğundan kahvaltısı gecikiyor ortamda olduğunu hatırlatmak için paçalarımızı tırmalaması bir yana işi böyle abarttığı da oluyor :)


Karni doydu mu oyun zamanı illa uğraşacak :)


Sonrası böyle kaloriferin altında akşamı yapıyor :)


Bu da çıtır isimli ablamın kedisi.

Saman balyalarının arasında bir kaç günlük iken bulunmuştu o zamandır evde bakılıyor.

Bir eşarbı veya kazağı alıp koltuğunda onu emerek uyuyor.


Mudanya incir altı sahili ve martılar.


Sürülerin akşam üzeri köye dönüşü.


Keklikler kumda eşelenmeyi çok sever.
Bizde kış günü evde çarşaf üzerine böyle kum dökerek onun eşelenmesini sağlardık.


Bir zamanlar evde baktığım kekliğim şadiye.

Çok küçük iken tarlada yakalayıp getirmiştim. 
Acayip bir keklik merakım ve sevgim vardı.
Elimizde büyüdü.
3 yıl boyunca bizimle evden bahçeye sokağa gidip geldi.

Hani kedi, köpek nasıl sokakta peşinizden gezerse bu da öyleydi.

Annemi bulamadığında köydeki evlerin çatılarında öterek gezerdi.

Sabahleyin kafesini evden çıkarken açardık dış kapının orada bizi bekler çıktık mı peşimizden koştura koştura gelir tedirgin edecek bir şeyler sezerse bize seslenir uzaklaştırmamızı isterdi :)

Çekirdek yerken omzumuzdan inmez içini çıkartıp vermemizi beklerdi.
Hani vermezsek zorla almasını da bilirdi :)


Kırmızı biberin içerisine karışık sebze doldurup turşu yapmayı ve turşuları o şekilde tüketmeyi seviyorum, zira hem daha lezzetli oluyor hemde ziyan olmuyor.

Bereketli bir sezon geçirmeniz temennisi ile.

6 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Fatih bey herşey mükemmel ,kuralına göre yapınca demekki güzellikler oluşuyor,keklik anılarınız beni mest etti,yavru iken ancak yetişir bu şekilde,büyüyünce evcilleşmiyor,tüm emeklerinizin değerlenmesi dileklerimle

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

Keklikle ilgili anılarını okurken hep aha şimdi tamam onu yiyecek felan derken filim bir anda bitti::))

Seri çekilecek filimler gibi konu sonlanmadı::))

Tabii bu sonucu nerden mi çıkarıyorum diyeceksin ?

Kekliği bize anlatırken ,hep geçmiş zaman eki kullandın.Haliyle bende türk filimlerine uygun sonu düşündüm::))

SLM ve Muhabbetle...

muhteşem turunç dedi ki...

Abi keklik güzelmiş...bahtıda güzelmiydi bari şimdi nerelerde :) kediler oyuncu yaratıklar sevimli keratalar ama ben köpekleri tercih edenlerdenim. Arıların maşallah bu sene iyi görünüyorlar. Sağlıcakla kal abi.

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

fATİH KARDEŞİM, selamlar

arların durumu iyi maşallah daim olsun.

Aşı konusundada kendini aştın tutmaz denilen aşılarda tuttuğuna göre. Geriye bir şey kalıyor nasip olursa meyvalarında tatmak.

Kekliğin sonunu bende merak etmedim değil. Hani çok sevdiğinden dolayı pilavın üzerine oturtup yemedin değil mi.:)))

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih arılarına hayret ediyorum bu senede bahara çıktılar::))
Yavruya başladıklarına göre kapalı yavrular 10 gün içinde doğacak ve artık yeni nesil ile balları olduğu müttedçe çogalıp bal depolamaya geçecekler.
Aşıların güzel ama aşı konusunda kimse elime su dökemez, aşıyı yapıp o sene aşıdan meyve yemen lazım::))

Keklik nedense hiç ilgimi çekmedi, sadece kuzel bir kuşa benziyor.

Kediler beni çocukluğuma görtürdü, akşam yattığımda kucağıma alırdım mırıl mırıl eder dururdu, sıcacıkolurdu yatağım, doğal ısıtıcı, birde kediyi oksadınmı tüyleri elektiriklenip kıvılcımlar çıkardı.


Sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

İlhami abi kuralları düzenli uygulamak gerekiyor en küçük boşvermişlik çoğunluğu alıp götürüyor.

Yusuf abi Selamlar;
çok meraklısın ba :)
Keklik 3 sene sonunda kayboldu.
Öyle düşündüğün gibi pilava konuk etmedik :)

Doktor abi kekliğin bahtı iyiydi ama gitmeyeydi daha iyi olacaktı.
Kedi ve köpek her ikisi de favorim ;)

Zafer abi Selamlar;
Aşılar ile ilgili uzun zamandır bilgi edinip denemeler yapıyordum şükürler olsun yaptığım işler başarıya ulaştı Hz. ALLAH ömür verir ise meyvelerini de tadarız.

Ali abi arılar bu sene de kışı çıkardı inşallah daha nice senelere diyorum :)
Aşı konusunda senden biraz ders alacağım zaten ;)
Eskiden keklikti şimdi kedi ve köpek olarak devam ediyor merakım.

Hayırlı günler dilerim...