KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

29 Ocak 2012 Pazar

arılarım ocak ayınıda bitirdi, ana üretimine hazırlık

karniyol f1 ana ari satisi

Bu haftasonu hava muhalefeti sebebi ile bir iş yapmama düşüncesinde idim.
Arkadaşlar sabah domuza gidelim dediler sabahta pek canım istemedi.
 Domuzların önünü kesmem için arıyorlar gittim ama gelen de giden de olmadı.

Devamında zorda olsa arılığa ulaşıp göz attım.
Üstteki resim geçen hafta kovan içerisinde bir kısmı ölmüş olan arıların sağ kalanlarına ait. 3 çıtadan fazla arı salkımda duruyordu.



Buda başka bir kovan 5 çıtaya kadar açtım üzerini hala arı vardı daha fazla rahatsız etmemek için kapattım, alttaki sacı kontrol ettim 3 adet varroa düşmüş.

İlk formik asit devamında yanlış olduğunu sonradan öğrendiğim, oksalik asit buharlaştırması.

Son olarakta oksalik asit damlatma uygulamıştım.

Arılarım rahat ben rahatım. Mudanyaydaki arıları uygun bir zamanda getireceğim ama bir türlü hava şartları düzelmedi. Ve ben arıları oraya götürdükten sonra yanlarına gidemedim.


Bahara 2 zayıf kovanın birleştirilmesi ile 8 kovan gibi bir nüfusla çıkacağız İnşallah.
Sonbahara bakıyorum da bitmiş. Salepler içilmiş.

Bahara ne içeceğiz onu düşünelim :))


Dut aşıları. Geçen yıl babamla amcam aşılamışlar, sanırım koli bandı ile sarıp bırakmışlar.


Altı civarı kalem var hiç biri tutmamış. Tutan tek kalem başka bir ağaçta. Ortalama sekiz kalemden biri ancak tutmuş. Bu da demek oluyor ki koli bandı ile değil çamur ile sarılırsa fire çok azalır.


Yeni dünya ağaçları diyelim artık. Ama hiç meyvesi olmuyor.
Annem tohumlarını atmıştı büyümüşler.

Duvarın olduğu yerde dedemin halasının arıları dururmuş 150 sene önce.


Fındık püskülleri.


Köpeğim Yaramaz arabayı eve yüz metre yaklaşamadan karşılar.





Kış geçiyor karın güzelliklerini de görmek nasip oldu.



Eniştem besicilik yapıyor. Buzağılar onun ahırdan.


Biberonla biri sütü içerken diğeride süt arıyor ama nerde :)


Bunlar daha acaip.


Yakından nasıl :)

Ağızlarındaki sütün kokusuna birbirlerini emiyorlar ilk kez görüyorum :)


Bu kuzucuk bir akrabamıza ait anasız kalmış enişteme geitrmişler. Peşlerinde gezerek bu kadar büyüdü. Sütün kokusun aldımı tepemize çıkacak. Ama kovadaki süte değil biberondaki süte alışmış :)




Bunlar ise benim dul horozun kuzenleri :)

 

Bu da dayısı.

Mevzuyu biraz anlattım  dediki haremide aşireti çek.

Sıkmasın canımızı, kızancığın psikolojisi bozulur:)


Geçenelerde tarladaki resmini görmüştünüz.

Lahana Sarması.



Karniyol arı kontrolü 220520110 ile miriliburak

Baharda kontrol için açılan koloni.


Bahara hep beraber kayıpsız çıkabilmek duası ile...


10 yorum:

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Fatih,çok güzel resimler var,kışın güzelliği ,dolmanın görünüşü,arılarında bahara çıkmış,rahmetli Kemal Sunalın filminde derdiki çarşambaya ne kaldıki,arıların nice baharlar görür,bahara ne kaldıki.Saglıcakla kalın.

muhteşem turunç dedi ki...

Abi düşündüğün şeye bak baharda ne içecekmişiz:) köleyi ba:) ...... Yalnız senin horozun ekip bizimkilere viz gelir haberleri ola:) yaramaza benden selam söyle :) güzel paylaşımlar olmuş. Sağlicakla kal.

miriliburak dedi ki...

Vecdi abi cuma daha iyi olacak diyelim inşallah. Hayırlı günler.

Doktor abi bahar kışa benzemez dimi :)
Yaramaz iyi hatırlıyor ama horoz acaip söyleniyor bilesin:)

Teşekkürler hayırlı günler...

ARICI ALİ TÜRK VE ARICILIK BİLGİLERİ dedi ki...

Fatih çok kaşınma bak arada bir boza içmeye gelebiliriz.
Bize dul horuzu gösterip, peşimizden harem yayınlıyorsun, bu şimdi oldu mu?
Bizim her şeyimiz ortada, öküz altında buzağı arayanlar niye kendilerine bakmazlar acep çok merak ediyorum.
Kış resimleri harika çıkmış.
Maşallah her türlü mahlukat var, kuzu, buzagı tavuk horoz...

Sağlıcakla kal.

miriliburak dedi ki...

Abi bozada içeriz bahar balıda sen iste :)

Haremi baştan göstereydim asıl işi o zaman almıştım :)

Abi tek yaptığım öğrendiklerimi uygulayıp yaptıklarımı paylaşmak. Bunu düşündüğümde acaba demiştim ama hamdolsun bir çok işi görüp uyguladım ve başardım. Darısı beceremeyenlerin başına.

O kuzular bal hasadında da vardı hatırlarsan hala bakıyorlar :)

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Fatih: dut, ceviz ve incir türü ağaçlar kesilince süt salgılar bu tür ağaçlarda aşı tutturmak maharet ister.
Aşının tutma oranını yükseltmek için bazı teknikler var.

miriliburak dedi ki...

Ali abi dut aşısında nerede ise tutmayan kalemim hiç olmadı. Ama diğer bahsettiklerin benim asıl öğrenmem gerekenler. Maharetinide öğreniriz be yaşımız daha genç :)

BALIM dedi ki...

Merhaba,
Oksalik asitin buharlaştırmasının yanlış olduğunu ifade etmişsiniz?! Pek anlayamadım konuyu biraz açarmısınız?!

miriliburak dedi ki...

Merhaba ;

Organik asitlerin kullanım metodlarını şahsen Almanyadaki Mehmet Yüksel beyden öğrenmiş olmakla beraber oksalik asit ile ilgili oradaki kurallarıda göz ardı etmiyorum. Zira buharlaştırmak için 40 tane değişik alet var ve çok daha kolay olmasına rağmen orada bu iş yasak.

Bilgi için alttaki linki inceleyin akılnızı karıştıran detayları orada sorduğuuz takdirde mutlaka daha detaylı cevap verilir.

http://mehmetyuksel1.blogspot.com/2011/11/emin-admlar-ile-ilerliyoruz.html

Adsız dedi ki...

düt aşısı dutiar oldugu zaman göz aşısı yaparsan tutma oranı 100 de 85 dir