KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

1 Kasım 2010 Pazartesi

Ekim ayının son kontrolünu yaptık

 Kontrol yaptık yapmasına da 4 kovan yeni ana çıkarmış oğula giden varmı yokmu bilmiyorum ama yumurta atan ana olmayınca bir çıtalık arı kalmış kovanlarda. Bu kovanlar hep sorunlu olanlardı ne yapıp edip analarını değiştirdiler ya ne diyelim yaza çıkarlarsa hayırlı olsun işin ilginci yumurta bile atmış analar.



Alttaki resim kovanlarımın içerisinde en güçlü olan yavru ve arı durumu üsttekilerde en zayıfı. Hep diyordum kovanlarımın yarısı iyi yarısı kötü diye hala öyle iyi olan kovanlarda böyle yavru faaliyeti var iyi olmayanların sonu kötü görünüyor. Bu kovan çok güzel bal vermişti.



Gelelim karniyol kovanına bu kovan anayı verdiğim esnada hiç yumurtası ve balı olmayan kovandı. Şimdiki durumu 4 çıtayı rahat basan arı mevcudu (resimleri çekmeden arıları hafifçe silkeledim) ve bir defa 2 lt şurup verdim bir defada kek hepsi o kadar. Diğer kovanlara nazaran hakikaten çıtaları kontrole derken zevkle baktım bu kovana gelinceye kadar 4 kovan açtım hiç birinde böyle yavru yok 3,4 çıta arı var ona rağmen çok az yavru faaliyeti ve bakımı olmuş saysam 500 ü geçmez.





Bu resimdeki çıtanın üst kısmı sanki bal geliyormuşçasına kabartılmış ve beyaz hiç bir kovanda böyle bir durum söz konusu değil.


1 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Bayramınız samimi duygularla kutlar daha nice bayramlar dilerim,saygılarımla