KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

18 Ekim 2010 Pazartesi

Bu arılar ile çalışmak sabır işi sabrı olana duyurulur...


Pazar günü arılıktaydım. Genel olarak durumlar iyi ama iki karniyolun içerisinde bulunan kekleri yağmalamışlar maalesef, henüz yaşıyorlar ve arılıktan çıkarttım bahar gele hayır ola. Böyle olma ihtimalini daha önce düşünmüştüm ama arıların uzaklığı ve işlerimin çokluğu duruma engel oldu hayırlısı artık olan oldu. yavru durumları iyi umarım kalan arılar ölmeden diğerleri çıkarlar. İlk etabta yapmam gerekeni sonra yaptım.


Polen gelişleri oldukça iyi fazla dolanamadım :)


Kovan önlerinde arılar kalabalık zannımca yağmalama olayı hat safhada.


Verdiğim kekleri bu hale getirmişler şurup poşetini resmi çekmeden aldım. bal durmları iyi aç kalma ihtimalleri yok. mevcutta sanırım yeterli.



Kovanlarımın altları telli olduğu için kapağının altındaki naylonu değiştirmek istedim olurya gözden kaçan bir delik vardır düşüncesi ile değiştirmeye gittim aman aman ne gidiş inanın nefret ettim bu ne hırs her yanımı sardılar zor attım.


Arılar yazında böyle saldırıyordu kış geldi hala saldırganlar aslında içlerinde 7,8, kovan var ama acaip saldırıyorlar arabaya binip nasıl kaçım hatırlamıyorum :)
Saldırgan olan arılarım satılık gına geldi artık bu delileri akıllandıracak biri varsa buyursun gelsin. Bana kalsa daha haziranda satacaktım ya iç işleri bakanı benden fazla ilgili olduğu için ona bırakmıştım artık kimseyi dinlemiyorum. Bahsi geçen miktarı satacağım.



Bu kovan ise evimin balkonunda bulunan karniyol dışarda yağmur yağıyor ona rağmen herşey ortada istediğimde bu idi İNŞAALLAH yaza çıkarlar. Şimdi bu video ya bakıp ta reklam olayına girmeyelim Benim arılarda istediğim sakinlik ve maskesiz çalışmak, bunu bir şekilde başarmak istiyorum.


4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Burak Bey.

Bazen insanın bilmesi yeterli olmaz ,tecrübe etmesi gerekir.Acıda olsa.

İnsan yaptığından zevk almalı.Bir arıcının karniol arı ile çalşması kadar güzel birşey var mı.Hala zevk almayanlar varsa ,onlar için yapabileceğimiz birşey yok.

SLM ve Muhabbetle.

Taşkın ÖZŞAHİN dedi ki...

selamlar
burada bir yorum yapacak olursak
sanırım sizin bölgede çok değişik ırk arı var
bu ırklar biribirine girmiş arılar bozulmuş melezlenmiş
arıların saldırganlığı bundan sebep görünüyor
acil olarak ana değişimi yapılsa iyi olur
saldırgan kovanalrın ana arısı yok edilmeli görünüyor
bölgeye uygun arı ırklarıyle çalışmanız
en kısa zamanda sakın arılara kavuşmanız
dileğiyle

miriliburak dedi ki...

Wealeykümselam yusuf bey biiznillah herşey zamanla düzelecek.

Taşkın abi bu arılar bizim bölgenin arıları değil süper arı diye verdiler. Verilişlerini daha önceki aylarda zikretmiştim tekrar etmek istemiyorum.

Bölge arılarına gelince durum yine aynı köyde bir kaç kişide arı var kovanlarda bal yok bana ne olacak diye soruyorlar ayrıca kovanlara yaklaşmak öyle pek kolay değil. O yüzden bölgemizde arı ırkı kalmadığına kanaat ettiğimden nasip olursa zamanla ırklarını karniyola çevireceğim.

Mustafa Yılmaz dedi ki...

karniola laf soyleyen acaba ben haksızlık ediyorum diye düşün mezmi acaba yada neden düşünmez acaba.abi mutfkta ki kızarmada yan dı buarad selamlar sygılar.