KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

11 Mayıs 2010 Salı

son bakımların sonucu


Yusuf beyin gönderdiği çıtaları (http://yalovaliarici.blogspot.com/) çakıp bir kısmının tellerini gererek kovanlara vermiştim geri kalanları pazar günü çakıp deldim...

Yan çıtalardan birini deldim diğerinin üzerine koyup klavuz olarak kullanıyorum...



Çıtalara temel petek takmak ve teli düzgün bir şekilde germek çok önemli ilk taktığım peteklerin bazılarını yeni kovanlar kabartmış ama telin peteğe tam yapışmadığı yerleri görüyorsunuz tel peteğin içine gömülecek ama tel peteği eritmeyecek



Peteğin ortasında kalan kısım farketmedim teli kendileri kapatmıyorlar belki sonradan kapatırlar ama ilk başta yapmadıkları kesin.


Yapılan hatalar bariz şekilde görünüyor sağ üstte ortada ve sol üstte bu kısımlar iyice gömülmeyince arılar es geçmişler. Cuma günü temel petek almak için gittiğim yerde başkalarıda alıyorlarmış dedilerki " mumun birini eritsek peteğin bazı yerlerine bastırarak ısıtmış oluruz bu şekilde petek tele yapışmazmı kendilerince yeni metodlar tasarlıyorlar peteği tellerin üzerine koysak yanan ocağın üzerinde gezdirsek yapışmazmı sizce olurmu ? belki olayı sadece tel germek  petek takmak olarak görürseniz o sizin tercihiniz.
bu linkte http://www.youtube.com/watch?v=CyL5jqS6Kyo yusuf beyin yaptığı petek takma usulleri gösteriliyor ben ordan öğrendim.Kendisine tekrardan teşekkür ediyorum...



Teli güzel gere ve peteği taşırmadan yapıştırısanız arılarda 10 numara iş çıkartırlar elinize alınca keyiflenmeniz çektiğiniz sıkıntılara gerçekten değer.



Birde yeni örülen peteklerde ananın yumurta attığını görürseniz bu iş tamamdır. Dün Sayın Mehmet YÜKSEL abiye sormuştum peteklerin heryerinde yavru var bizde neden yok bu kesinlikle peteklerin sağlıklı takılması komple kabartılması ve ananın iyi olması ile alakalı bir durum petekler yamuk yumuk kabartılırsa anada öyle yumurta atar sonra kabartılanlarıda beğenmeyip yumurta atmaz diye düşünüyorum...



Bu petek arılarla beraber gelmişti 8,9 gün kovanda durdu.Yaklaşık olarak 5,6 kovandda bu tür petekler mevcut idi. Hele iki kovanda bu peteklerin yerini değiştirmekten bi haller oldu bana ama yinede kabartmadılar. Ne zamanki kendi yaptıklarımla değiştirdim ikincisi gün ana arı gördüğünüz gibi yumurta atmaya bile başladı...


Oğul çıkarmaya niyet eden kovanımda yaptığım kontrolller esnasında görmüştüm iki arıda gördüm onlarda yan yana denk geldi.İNŞAALLAH fazla zarar görmeden bal akım dönemini atlatırız...


Yenilerde şimdilik fazla iş yok ama eskilerin hızı beni şaşırtıyor Hayırlısı ile sonucu da en iyi şekilde görürüz biiznillah...


Eski kovanlarım birini oğul derdinden bölmüştüm o yüzden kata çıkamadı diğeri ağır ama sürekli çalışarak normal seyrinde götürüyor.  2 katlı olan kovanı açmadan iki kez düşünüyorum acaip saldırganlar...


Bunlar yeniler kat attım hepsine. Geldiklerinde 8 çıta vardı verdiğim petekleri kabartınca yerleri kalmadı iki tanesi daha hızlıydı onlara 2 gün önce kat verdim pazar günü kontrol ettim kabartmışlar diğerlide ondan aşağı kalır değiller hem oğul çıkartmasınlar hemde içeride kalan arılara iş vermek maksadı ile kat atıp temel petek verdim. Perşembe günü tekrar kontrol edeceğim duruma göre en az 5 adet temel petek daha vereceğim.
Eski kovanlarımda 2,3 günde bir açıp kabartılanlara yenilerini ekliyordum bi hastalandım ardından yağmur herşey alt üst oldu o açıdan petekler evde duracağına kovanda dursun zararı olmyacağı kanısındayım...


Korunga daha tam olarak çiçek açmadı hayırlısı bakalım bu sene işimize yarayacakmı...


Cümleten sağlıklı ve bol ballı  kolonililerimiz olması duası ile ...

2 yorum:

asım dedi ki...

elinize emeğinize sağlık. umarım verdiğiniz alın terinin karşılığını alırsınız. öğrenmek bi hüner öğrendiğini uygulayabilmek daha başka bir hüner. yanlız resimlerin birinde arıların üstünde varoa vardı dikkatli bakarsanız sizde görürsünüz. inşallah onuda erkek arı çıtası uygulamasıyla şimdiden gerekli mücadeleye başlarsınız. sevgiler sayglar . azureli

miriliburak dedi ki...

İNŞAALLAH hepimiz emeklerimizin karşılığını alırız.

Evet o kovandan haftaya 2. kez erkek çıtası alacağım kovan kapasitesi büyük olduğu için daha fazla özen gösteriyorum teşekkür ederim hayırlı günler...