KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

22 Şubat 2016 Pazartesi

Ana arılarımız ve Akdeniz gezisi

saf karniyol arısı almak istiyorum


بسم الله الرحمن الرحيم

Arı dostlarına ve dostlarıma selamlar.

Bal, polen kemeri ve sağlıklı bir yavru alanı.


Üstteki kraliçe bana ait izole bölgede çiftleşti. Sadece karniyol kolonilerini oraya götürmüştüm.
Anlayana herşey ortada.
Böyle saçmalıkları yazmayı sevmiyorum fakat bazı kendini bilmezlerin resimden alacağı dersler var.
Avrupa'da veya Dünya'nın herhangi bir ülkesinde damızlıklar uzayda çiftleşip gelmiyor.
ulaşılmaz, bilinmez teknikler içerisinde gizemli kalabilecek bir durum da değil.

Çevrede ciddi bir araştırma yapılıp sonrasında arılığınızı oluşturuyorsunuz.
Burada dikkat edilmesi gereken, sizin arınızdan başka arının olmamasıdır.
İzole bölgelerde %\% yapmak gerçekten zor fakat imkansız da değil. 
O yüzden adaları kullanıyorlar çünkü arı su üzerinde uçmayı sevmiyor.
Türkiye'de ise İmralı Adası gibi müthiş bir milli servet, martı yuvası olup bomboş yatıyor.



Hava 10c civarı, dumansız arı açıp birde üflüyoruz hareket yok.
Üflenmiş arı bunlar :)


Son soğuklarda -8c hava ısısına düşen bölgede bitkilerin durumu.




Badem çiçeğinden nektar ve polen alımı süperdi.


Kiriş çiçeğinde gün içerisinde çok nadir arı gördüm.


Uzun zamandır bu çiçekten arıların polen aldığını gördüm halen açık ve bir sürü arı çekim yapmak için yaklaştığımda kaçtı.



Anamur, Gazipaşa civarı muz bahçeleri.
Heryer muz ağacı, meyveleri poşetle sarılmış.

Yol kenarlarında muz satanlar var ancak fiyatlar 3,50 tl. Bursa ile aynı ve muzlarda lezzet, koku gibi özellikler aramayın. 
Bazısı diyor, "bu muzlar açık havada"; bazısı diyor, "kesinlikle gaz verilmedi" herkese benzer sorular sordum, çoğu başka cevaplar verdi.
Muzlar gaz odalarında olgunlaştırılarak tezgaha geliyor. Hiç gaz yememiş muzun tadı biraz buruk ve salatalık gibi çıtır çıtır.


Muz heryerde yetişmediği için bazı bölgelerde seralar dağları kaplamış.



Anamur-Aydıncık arası yollar eski haliyle duruyor. Bazı yerlerde tüneller var ama henüz yolu yok.
Bir kamyonun geçmesi için, diğeri yol veriyor. 
Öndeki arıcı mecburen takip ediyorsunuz.
Bariyerler olmasa bu kamyonlardan her gün bir kaçı aşağı düşer.


Tarsus Ulucamii avlusu.


Bilal-i Habeşî hz.nin isminin verildiği cami.


Rivayete göre, cami girişinde bulunan bu kuyudan Bilal-i Habeşî hz. su içip, abdest almış.


Hz. Danyal Aleyhisselam'ın kabrinin bulunduğu rivayet edilen mekan.



Eshab_ı Kehf mağarasını sizler için görüntüledim.


Akdeniz bölgesinde arı nerede kışlar derseniz, size sadece Tarsus derim.
Yüzlerce dönüm muşmula ağaçları var ve halen çiçekler.


Son ayazlar orayı da etkilemiş.


Ağaçların yapraklarındaki canlılığa bakılırsa topraklar da çok verimli.



Tarsus'un üzümü meşhur, şıralık üzüm olduğundan genellikle şarap imalatında kullanıldığını söylediler.


Bazı bölgeler tamamen sera ile kaplı diyebilirim.
Kumluca tarafında da çok sera var ama buradakiler başka.


Tarihi bir köprü.


Pozantı sonrası arazilerde geven miktarının çokluğu hemen göze çarpıyor.


Hafta sonu bal fuarında idik. 
Maksadımız dostlarla keçi yemek, ekip eksik olduğundan boğazımızdan geçmedi :(

5 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Fatih Bey.

İzole bölge konusu önemli ama ben arının yüzyüz izole edilmesini de istemiyorum.

Gen bakımından ırkların sağlam ve dirençli kalabilmesi için çeşitlilik şart.

Tabii arılarımın istemediğim ırklar ile de çiftleşmesini istemem.

O halde ne olmalı.

Bana göre arıcı hangi ırkın kalitesine inanmışsa o ırka ait kovanların içinde olabildiğince erkek arı üretmeli.BU sayede hem kendi analarının daha kaliteli olmasını sağlayacaktır hem de civarındaki kolonilerin.

Fakat burada dikkat edilmesi gereken konu , istemediğimiz ırkların hakim olduğu bölgede ana üretmeye çalışmak.

Keçi boğazınızda kalsım desem artık geç , afiyet olsun::))

SLM ve Muhabbetle...

Adsız dedi ki...


7. fotoğrafta bir de saat otu görüyorum. Yani biz öyle diyorduk. Rengi kahverengine döndüğü zaman yerinden çıkarıp üzerimize takardık. Saat gibi dönüyordu.

Sarı çiçekli ağaçlar mimoza olabilir gibi geldi bana.

Adsız dedi ki...

Turkiyede zaten muzun olgunlaşması zor illaki gaz yiyecekler :-)

Adsız dedi ki...

Yanlış yazıya yorum yazmışım. Bir sonraki yazıya yazmak istemiştim aslında. Fotoğraflar çok olunca başlığı fark edememişim.

Unknown dedi ki...

Selamün aleyküm Fatih bey.
Ben silifkeliyim ve Silifke'de öğretmenlik yapıyorum ismin Hakan çelikel. Buralara tekrar yolunuz düşerse sizi ağırlamaktan mutluluk duyarım . Arıcılığa bu yıl başladım sizin, Ali abinin diğer ustalarımızın paylaştığı bilgiler sayesinde bilinçleniyor ve işi öğreniyorum Allah sizlerden razı olsun. Arıcılığı biraz öğrendikten sonra karniyol anaarılarınızdan yararlanmak istiyorum. Allah'a emanet olun.