KARNİYOL

KARNİYOL

Sadece arıcı

28 Haziran 2010 Pazartesi

Haziran ayı son kontroller


27.06.2010 tarihinde bu ayın son kontrollerini gerçekleştirdim. Genel olarak çalışmalar iyi ama sorunlar hala devam ediyor.

Üstteki görüntü 2 katlı kolonilerden alt ve üst katların polenli ve ballı çıtalarını en başlara aldım genelde ortalardaki çıtalara daha çok polen ve bal stoklamışlar halbuki en baştaki çıtalara doldurmaları lazım verilen temel petekleri çoğu güzel kabartmış ama bazıları hala oğul için direniyor oğul derdi olmayan kovanlar 3. kata çıkmışlardı. Oğul isteyen kovan ile istemeyn kovanlar arasında çok fark var.
 

Eski 4 katlı kovan oğul çıkarmış üzülsemde yapacağım birşey yok o kovan ilk başta problem çıkartmıştı bende bölerek azaltma yolunu seçmiştim ama ona rağmen müthiş geliştiler 4 kata çıkmayı başardılar yaklaşık 37 çıtada çalışıyorlardı.Aslında bölecektim o kovanı ama kıyamadım bal akımı harika yavru durumuda öyle petek kabartma desen laf yok birde gün dönümü geldi şimdiden sonra sorun çıkarmazlar sanmıştım. Başında duramıyorum, hava şartları durumu tetikledi bu haftaya kadar böyle bir sorunu yoktu hatta geçen hafta verdiğim boş petekleri bile kabartmışlar ve yumurta atmış ana arı larvalar epey olgunlaşmış.


2009 kafkas arısı o kadar güzel çalışıyorki buna rağmen oğul istekleri bitmiyor acaba koloni yönetimindemi bir hata yapıyorum düşüncesi ile bu hafta bütün çıtaları itina ile son kez düzenledim hala oğul diyen 2 kovanı böldüm onlara hazır ana vereceğim nasip olursa.


Bir hayvan bu kadarmı inatçı olur anlamıyorum. Meme kapanmıştı ama ana içerde geziniyor.



Bu çiçek çalıştım yere yakın yol kenarında çektim bizde daha bu kadar açmadılar.



Deve dikenlerinde de durum böyle henüz açmadılar kullanılmayan tarlalarda çok fazla var hava şartları düzene girerse bu hafta bal akımı harika olacak İNŞAALLAH...

Cümleten bol ballı sağlıklı arılarınız olması duası ile...

 

Hiç yorum yok: